نخعی در تشریح جلسه كمیسیون انرژی مجلس:

باید تدابیری برای مدیریت منابع آب اتخاذ شود

باید تدابیری برای مدیریت منابع آب اتخاذ شود

به گزارش خبرگزاری نام سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: پیشبینی بارندگی های کم در پاییز سالجاری، از آن حکایت می کند که باید تدابیر خاصی را برای مدیریت منابع آبی بیاندیشیم.



مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار نمود: در جلسه امروز کمیسیون انرژی، رئیس سازمان هواشناسی کشور حضور یافت و گزارشی در مورد سال آبی گذشته کشور عرضه داد.
وی بیان نمود: برپایه این گزارش، سال آبی گذشته از مهر ۹۹ شروع شده و تا شهریور ۱۴۰۰ ادامه داشت که در بازه ۳۰ ساله اخیر یکی از بدترین سالهای آبی کشور بوده است، ما بسیار پایین تر از حد نرمال بارندگی داشتیم.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان هواشناسی کشور پیشبینی هایی هم در مورد سال آبی جدید که از مهر ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ است، بیان نمود.
نخعی اضافه کرد: از آغاز سال آبی جاری که یک ماه و اندی از آن می گذرد، طبق برآورد نرمال باید ۱۱ میلیمتر در کشور بارندگی می داشتیم، اما فقط ۶ میلیمتر بارندگی تحقق یافته و ۵ میلیمتر کم تر از حد نرمال بارندگی داشتیم.
وی اظهار داشت: بارندگی های کم در سال آبی گذشته و به دنبال آن ذخایر آبی نامطلوب در خیلی از سدهای کشور و پیشبینی بارندگی های کم در پاییز سالجاری، از آن حکایت می کند که باید تدابیر خاصی را برای مدیریت منابع آبی بیاندیشیم تا در تأمین آب آشامیدنی و آب صنایع به مشکل برنخوریم.
نخعی تاکید کرد: طبیعتا این امر مسلتزم نگاه ویژه و تدابیری است که باید اتخاذ شود. سؤالاتی در مورد باروری ابرها، شرایط ایستگاه های هواشناسی و گله مندی هایی از پیشبینی هایی که گاها درست صورت نمی گیرد و مشکلاتی را به همراه دارد در جلسه عنوان شد و رئیس سازمان هواشناسی توضیحاتی عرضه کرد و از بودجه کم سازمان هواشناسی هم گله مند بود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توسعه منابع فیزیکی و تقویت ایستگاه های هواشناسی برای رصد دقیق تر و بهتر از شرایط هواشناسی کشور یکی از اولویت هایی است که باید دنبال شود.
وی اضافه کرد: رئیس سازمان هواشناسی تاکید داشت که مجلس در بحث افزایش بودجه این سازمان به منظور افزایش ایستگاه های هواشناسی جهت سنجش و پیشبینی بهتر و دقیق تر همکاری لازم را داشته باشد و مقرر شد کمیسیون انرژی در بودجه سال ۱۴۰۱ به این مورد توجه کند.


منبع:

1400/08/10
09:53:52
0.0 / 5
481
تگهای خبر: مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام