گروه ویژه اقدام مالی هشدار داد

وضع كلیه اقدامات مقابله ای مقابل ایران در صورت تصویب نشدن پالرمو و سی اف تی تا بهمن ماه

وضع كلیه اقدامات مقابله ای مقابل ایران در صورت تصویب نشدن پالرمو و سی اف تی تا بهمن ماه

خبرگزاری نام: گروه ویژه اقدام مالی در اجلاس این هفته خود در پاریس، ضمن بررسی آخرین وضعیت كشورمان، با عنایت به عدم تصویب نهایی دو كنوانسیون پالرمو و تامین مالی تروریسم، دو دسته اقدام جدید مقابله ای مقابل كشورمان وضع نمود كه با عنایت به تصویب یك اقدام مقابله ای دیگر در خرداد ماه گذشته، مجموعا سه اقدام مقابل ایران وضع شده اند.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، این نهاد بین المللی در یك بند جداگانه آگهی داده است كه اگر تا پیش از بهمن ماه آینده این دو كنوانسیون نهایی نشوند، كلیه اقدامات مقابله ای مقابل ایران وضع خواهند شد و عملا وضعیت كشورمان به قبل از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت.
در این بیانیه با عنایت به اقدامات مثبت اخیر كشورمان، پیشرفت ها در زمینه قانونگذاری همچون تصویب بخشنامه قانون مبارزه با پولشویی را تصدیق می نماید.
گروه ویژه اقدام مالی همین طور تایید می كند كه در مردادماه و دی ماه سال قبل دو اصلاحیه قانونی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به تصویب نهایی رسیدند و دو لایحه كنوانسیون های پالرمو و تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس ایران به تصویب رسیده، اما مراحل لازم الاجرا شدن نهایی را طی نكرده اند.




منبع:

1398/07/26
17:56:56
5.0 / 5
4440
تگهای خبر: قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام