نماینده قم در مجلس مطرح كرد؛

بازگشت طرح شفافیت به صحن علنی

بازگشت طرح شفافیت به صحن علنی

نماینده قم درمجلس اظهار داشت: مجلس از عدم تصویب طرح شفافیت ضرر کرد و باید جبران کند؛اگر مجلس می خواهد کشور را اصلاح کند بایدابتدا خودش را اصلاح کند بنابراین این طرح را با۶۰امضا به دستور بازمی گردانیم.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، علیرضا زاکانی جمعه شب در ششمین شب از جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم، از کاهش ارزش پول ملی، بی ثباتی حاکم در کشور، بیماری کرونا، بی عملی یا بدعملی دولت و کینه توزی دشمنان منطقه ای و جهانی بعنوان شرایط خاص کشور در زمان شروع کار مجلس یازدهم، نام برد و اظهار داشت: در مجلس یازدهم از ابتدا به دنبال تکیه بر توان داخل، استفاده از فرصت های منطقه ای و جهانی، ایجاد ثبات و حل مسئله کسری بودجه دولت بودیم.
بی توجهی دولتی ها به نظرات بخش های تخصصی
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، دعوت مردم به بورس توسط رئیس جمهور را باعث از بین رفتن سرمایه مردم دانست و اظهار داشت: دولت با این کار، وضعیت سختی ایجاد کرد و اعتماد مردم به نظام را خدشه دار کرد.
وی ضمن اشاره به کسری بودجه سنگین دولت در سالهای گذشته اظهار داشت: دولت با شعارهای توخالی، بودجه را با هزینه های غیرواقعی بست و متأسفانه مجلس قبل هم تصویب کرد؛ ولی امروز ما با حساب و کتاب در مقابل بودجه اشتباه دولت ایستادیم و دولت جیغ می کشد که چرا تأیید نمی کنید؟
زاکانی ضمن اشاره به فسادهای ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، تقسیم ثروت موجود در کشور بین عموم مردم و محروم نماندن خانواده ها را از دیگر اهداف مجلس کنونی دانست و اظهار داشت: طرح معیشتی، طرح ساخت مسکن، مالیات بر خانه های لوکس و خودرو های لوکس و دیگر سیاست های کمیسیون تلفیق در جهت همین اهداف است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان سیاست های غلط دولت و ایجاد گرانی در زمینه های مختلف، اظهار داشت: بخش تخصصی دولت، نتایج این سیاست ها را پیشبینی می کرد ولی خود دولت بدون اهمیت، کار خویش را پیش می برد ولی با راه اندازی تولید و صادرات، هنوز می توان مسئله کار و معیشت مردم را حل کرد.
قدرت موشکی ایران توهمات آمریکایی ها را از بین برد
زاکانی ضمن اشاره به اینکه در حوزه سیاست خارجی و فرهنگ و اجتماع هم وضع مناسبی نداشتیم، اظهار داشت: عده ای به صراحت ترامپ و آمریکا را به غیر از یکدیگر می دانستند و با دروغ، برای بزک کردن آمریکا تلاش می کردند.
وی قدرت موشکی ایران را بازدارنده و از بین برنده توهمات دولتمردان آمریکا دانست و ضمن اشاره به اینکه سیاستمداران آمریکایی فقط زبان قدرت را می فهمند، اظهار داشت: امروز آن شخصی که دوره موشک را آخر یافته و دنیای فردا را دنیای مذاکره می دانست، نیست تا قانون جنگل را در دنیا ببیند و بداند که دنیا، دنیای موشک است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به همکاریهای مجلس با دولت اظهار داشت: این همکاری به معنای تبعیت مجلس از دولت نیست اما متأسفانه افرادی در درون دولت تصور دیگری دارند که سبب تشتت و اختلاف شده ؛ مجلس وظیفه دارد برای دولت مسیر حرکت را معین کند مثلاً برای مقابله با زورگویی آمریکایی ها طرح راهبردی لغو تحریم ها را تصویب کردیم.
بودجه پیشنهادی دولت، سیاسی بود
وی ضمن اشاره به سیاسی بودن بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: ما در بحث بودجه با یک بسته شبیه به کاریکاتور از سوی دولت مواجه بودیم و تصمیم گرفتیم جلوی آن بایستیم؛ آیا رئیس جمهور و افرادش جرأت مناظره در این بحث را دارند؟
زاکانی ضمن اشاره به اینکه در بحث بودجه آقای روحانی از رهبر معظم انقلاب درخواستی پیرامون صندوق توسعه ملی کرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پاسخ به این درخواست، شروطی را مطرح نمودند و نخستین حرکت اصلاحی را در زمینه اصلاح بودجه انجام دادند بنابراین ما با هماهنگی شورای نگهبان، روند اصلاح بودجه را آغاز کردیم.
وی همت مضاعف از طرف نمایندگان مجلس، هنر حرف زدن و آگاه کردن مردم و ایستادگی مجلس در مقابل خطاهای دولت را لازمه اقدام برای اصلاح بودجه دانست و اظهار داشت: به همت کمیسیون تلفیق، حدود ۶۰ درصد از بودجه اصلاح گردید ولی متأسفانه از طرفی هنوز ۴۰ درصد احتیاج به اصلاح بود و از سویی در طول ایام اصلاح بودجه، آن هنر حرف زدن با مردم اتفاق نیفتاد بنابراین بودجه در مجلس رد شد.
شفافیت باید خود مجلس شروع شود
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در مورد تصویب نشدن طرح شفافیت آرا در مجلس اظهار داشت: مجلس در این باره ضرر کرد و باید جبران کند؛ اگر مجلس می خواهد کشور را اصلاح کند باید ابتدا خودش را اصلاح کند بنابراین ما این طرح را با ۶۰ امضا به دستور بازمی گردانیم.
وی ضمن اشاره به دو رویی بعضی مسئولین در جلسات خصوصی و در رسانه ها، مهم ترین انتخاباتی را که گفتمان کشور را تغییر می دهد، انتخابات ریاست جمهوری دانست و اظهار داشت: متأسفانه عده ای فرهنگ و اقتصاد و امنیت کشور را گروگان گرفته اند و قصد کنار رفتن ندارند؛ ما می توانستیم در سال ۹۲ جلوی این فاجعه را بگیریم ولی متأسفانه مقصر خودمان هستیم.
زاکانی ضمن اشاره به ضرورت برنامه ریزی جبهه انقلاب برای ریاست جمهوری اظهار داشت: راه اندازی جریان خدمتگزاری به مردم، شکل گیری جبهه متحد انقلابی، ایجاد جبهه گفتمانی برای گفتگو با مردم، معرفی و پشتیبانی از یک کاندیدای انقلابی و تشکیل جبهه کاری بر مبنای شایسته سالاری مواردی است که باید برای ریاست جمهوری در نظر گرفته شود.

1399/11/18
20:48:20
0.0 / 5
907
تگهای خبر: دولت , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام