امیرعبداللهیان:

نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل آویو هدف انتخاباتی دارد

نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل آویو هدف انتخاباتی دارد

به گزارش خبرگزاری نام دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل اظهار داشت: نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل آویو فقط هدف انتخاباتی دارد و فاقد ارزش است.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، «اشتفان شلتس» سفیر اتریش در ایران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل ملاقات و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به تاریخ روابط ۵۰۰ ساله دو کشور اظهار داشت: مناسبات تاریخی و مراودات دیرینه تهران و وین پشتوانه مناسبی برای تقویت و تحکیم همکاری فیمابین است.
وی باتوجه به تشکیل گروه های دوستی پارلمانی ایران و اتریش در مجلس یازدهم، بر توسعه هرچه بیشتر مناسبات پارلمانی تاکید نمود.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با انتقاد از رفتار استکباری کاخ سفید در نمایش نرمال سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: آمریکا با توسل به زور و رفتار آمرانه در صدد اجبار حاکمان برخی کشورهای خلیج فارس برای ایجاد رابطه با تل آویو است. اگر رفتار استکباری و تحقیرآمیز آمریکا در این مساله دخیل نبود نیازی به نمایش سیرک ترامپ در بالکن کاخ سفید وجود نداشت.
امیرعبداللهیان اشاره کرد: نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل آویو فقط هدف انتخاباتی دارد و فاقد ارزش است.
سفیر اتریش در تهران نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه و اهمیت ایران در ثبات بخشی و امنیت در معادلات منطقه ای عنوان کرد: اتریش، ایران را کشور مهم و دارای نقشی بسزا در منطقه خصوصاً در مبارزه با تروریسم و داعش می داند.
وی همین طور با اشاره به اینکه ایران کشوری بزرگ و تاریخی و تمدنی است و نقش ایران در منطقه مهمست بیان داشت: «اهمیت توسعه مناسبات پارلمانی، افزایش مراودات و همکاری دو کشور را سبب خواهد شد و وین نسبت به تقویت تعاملات دو کشور از مسیر دیپلماسی پارلمانی تاکید دارد.
در این دیدار آخرین مناسبات پارلمانی، دوجانبه، منطقه ای و بین المللی همچون تحولات انتخاباتی آمریکا و وضعیت عراق، سوریه، افغانستان و یمن مورد توجه قرار گرفت.


منبع:

1399/06/27
19:20:10
5.0 / 5
1579
تگهای خبر: مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام