نامه نمایندگان به رهبری در خصوص آمادگی جهت اجرای سیاست های كلی قانون گذاری

نامه نمایندگان به رهبری در خصوص آمادگی جهت اجرای سیاست های كلی قانون گذاری

به گزارش خبرگزاری نام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری آمادگی خود برای اجرای كلی سیاست های كلی قانون گذاری را اعلام نمودند.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، یك عضو هیئت رئیسه مجلس نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مقام معظم رهبری در خصوص اجرای كلی سیاست های كلی قانون گذاری را قرائت كرد. متن كامل این نامه به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله خامنه ای
رهبر معظم و گرانقدر انقلاب اسلامی
سلام علیكم
از عنایت ویژه آن رهبر عظیم الشأن در ابلاغ سیاست های كلی قانون گذاری بی نهایت سپاسگزاریم. نظام قانون گذاری از نارسایی هایی رنج می برد كه اعمال سیاست های مورد اشاره می تواند در بین مدت و دراز مدت آنها را به صورت اساسی رفع كند. نگاه یكپارچه به نظام قانون گذاری، اصلاح و منطقی كردن روابط كاری مجلس شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شوراهای تصمیم ساز و تصمیم گیرنده، تعیین و شفاف سازی خط مشی گذاری های مختلف، قانون، آئین نامه اجرایی، دستورالعمل و بخش نامه و تعیین ضوابط برای هر كدام تعیین سازوكارهای ارتقای كیفی قوانین و مقرارات، رفع ابهامات در مورد محدوده زمانی اضطرار و تامین مصحلت نظام تعیین چارچوب برای رویه های رایجی كه گاهی مشكل ساز می شود مانند تشكیل شوراهای مختلف و بدون كیفیت لازم، اهتمام به عملیاتی اصول اجرا نشده قانون اساسی، انسجام قوانین و مقرارات و تعریف و تعیین هر كدام از مراجع و خط مشی گذاری و شفاف كردن حدود كاری آنها و حراست از چارچوب های شرعی، قانون اساسی و سیاست های كلی نظام و همینطور مصوبات قانونی در مقابل مقررات قانونی مغایر از اقداماتی است كه سیاست های كلی ابلاغی دنبال آنهاست.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی خود برای اجرای سیاست های ابلاغی در قوه مقننه و هم همكاری با سایر قوا و نهادهای ذی ربط را اعلا می نماییم.»



1398/07/08
13:58:11
5.0 / 5
4409
تگهای خبر: ابلاغ , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام