حدود ۲۳ میلیون یارانه بگیر در معرض حذف از فهرست یارانه بگیران

حدود ۲۳ میلیون یارانه بگیر در معرض حذف از فهرست یارانه بگیران

به گزارش خبرگزاری نام میزان نوشت: عضو هیئت رئیسه «كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس»، اظهار داشت: هم اكنون حدود 78 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می كنند كه با شناسایی سه دهك پردرآمد، حدود 23 میلیون نفر را می توان از لیست یارانه بگیران خارج كرد.


محمد خدابخشی با اشاره به تكلیف قانونی دولت در شناسایی سه دهك بالایی درآمدی و حذف یارانه نقدی ثروتمندان، اظهار نمود: برمبنای اظهارات مسئولان دولتی همچون محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، دولت و مشخصا «وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی» در حال تمهید مقدمات و ایجاد سامانه جامع برای شناسایی سه دهك پردرآمد جهت حذف از لیست یارانه بگیران نقدی هستند. این نماینده مجلس خاطرنشان كرد: در سامانه ای كه از طرف دولت راه اندازی خواهد شد، درآمد خانوارها و لیست دارایی های آنها مشخص می شود تا یارانه فقط به گروه های هدف و نیازمند تعلق گیرد. چند میلیون نفر شرایط دریافت یارانه نقدی را ندارند؟
خدابخشی اظهار داشت: هم اكنون حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می كنند كه با شناسایی سه دهك پردرآمد، حدود ۲۳ میلیون نفر را می توان از لیست یارانه بگیران خارج كرد. حصول ۱۲ هزار میلیارد تومان با حذف یارانه سه دهك پردرآمد
این عضو هیئت رئیسه «كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس» در پاسخ به این سؤال كه با حذف سه دهك پردرآمد از لیست یارانه بگیران، چه میزان منابع برای صرف در امور تولیدی مطابق قانون بودجه، حاصل خواهد شد؟ اظهار داشت: از حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته شده برای پرداخت در سال ۹۸، برای هر دهك حدود ۴ هزار میلیارد یارانه تخصیص می یابد كه با حذف سه دهك پردرآمد، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان حاصل می شود و می توان این منبع را برای رونق تولید به كار گرفت. نمایندگان مجلس در تاریخ چهارم اسفند ۹۷، در ادامه بررسی جزئیات بخش درآمدی بودجه ۹۸، با جز (۱) بند (الف) تبصره (۱۴) این لایحه موافقت كردند و به سبب این مصوبه، دولت موظف شد با استفاده از كلیه بانكهای اطلاعاتی در اختیار، نسبت به شناسایی و حذف سه دهك بالای درآمدی از لیست یارانه بگیران اقدام نماید.


منبع:

1398/06/12
19:06:49
5.0 / 5
4408
تگهای خبر: دولت , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام