فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) :

قرارگاه خاتم برای بن بست شكنی در دوران تحریم تلاش می كند

قرارگاه خاتم برای بن بست شكنی در دوران تحریم تلاش می كند

به گزارش خبرگزاری نام فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اظهار داشت: قرارگاه در تلاش است تا نقش بن بست شكنی را در دوران تحریم و در بخش فنی و مهندسی ایفا كند كه بطور قطع این كار اثرات زیادی بر سایر بخش ها خواهد گذاشت.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از سپاه نیوز، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در گفت وگویی با تبریك آغاز هفته دفاع مقدس اظهار نمود: جبهه مقدس اسلام در آغاز انقلاب اسلامی در مقابل جبهه كفر ایستادگی كرد و هنوز حكومت اسلامی كاملاً مستقر نشده بود كه جبهه استكبار توطئه های مختلفی همچون شورش ها و تحریك صدام به حمله به مرزهای جمهوری اسلامی را در پیش گرفت.

وی ادامه داد: جبهه اسلام با نهایت مظلومیت و تنهایی و غربت ایستادگی كرد و خداوند متعال نیز طبق وعده خود همواره پشت و پناه جبهه مقدس اسلام بود بطوریكه در همان ابتدای دفاع مقدس با یك انسجام مردمی، كل كشور از حكومت اسلامی پشتیبانی كرد و در مقابل جبهه كفر ایستاد و نهایتا دفاع جانانه ای را مقابل جبهه كفر رقم زد.

سعید محمد تاكید كرد: نباید فراموش نماییم آنچه كه در آن ایام با همه مسائل و تنگناها پیروزی جمهوری اسلامی ایران را رقم زد فقط و فقط اخلاص و خداباوری و اعتقادات مردم بود وگرنه ما هیچ امكانات مادی و نظامی خاص و آموزش نیروهای نظامی نداشتیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) افزود: ما باید از آن دوره درس بگیریم و روحیه ایثار و شهادت و مقاومت هشت سال دفاع مقدس را به دوران كنونی نیز منتقل نماییم چونكه امروز نیاز بیشتری به این روحیه داریم. باید مراقب باشیم كه ارزش های ما در خاكریز آن زمان باقی نمانند و به دوره فعلی، كه به صورتی جهاد اكبر است منتقل شوند.

وی درباب نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در انتقال فرهنگ و روحیه مقاومت و ایثار اظهار داشت: هسته های اصلی بخش مهندسی سپاه با هجوم نیروهای مردمی و خصوصاً بخش مهندسی و تحصیلكرده در چارچوب نیروهای بسیجی و مردمی به جبهه ها در دوران دفاع مقدس شكل گرفت و كارهای بسیار بزرگی مانند راه اندازی «پل خیبر» به طول ۱۴ كیلومتر در مدت ۷۵ روز انجام شد كه از آن بعنوان یك شاهكار مهندسی در كل بخش های نظامی دنیا یاد می شود.

سعید محمد تصریح كرد: پس از اتمام جنگ، تیم مهندسی در سپاه شكل گرفت و طبق قانون اساسی مجموعه ای به نام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در سال ۱۳۶۸ تأسیس شد. ما كوشیدیم با همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس برای بازسازی كشور ناشی از جنگ تحمیلی و در ادامه برای سازندگی و شكست حصرهای مختلف مقابل مردم توسط جبهه استكبار اقدام نماییم.

وی اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) امروز نه تنها در تمام عرصه های فنی و مهندسی سرآمد است بلكه دوشادوش مردم در بحران هایی نظیر سیل و زلزله نیز خدمت رسانی می كند و این برآمده از همان روحیه دفاع مقدس و مولود مبارك جهاد و ایثار و حماسه هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) همین طور به نقش این قرارگاه در مدیریت بین بخشی برای پیشبرد اهداف و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان كرد: پیشبرد كشور نیازمند همكاری و همدلی بین كل بخش ها است و حركت یك نهاد به تنهایی كافی نیست.

وی افزود: قرارگاه سازندگی بعنوان قسمتی از بدنه سپاه پاسداران در تلاش است تا در بخش فنی و مهندسی سرآمدی و بن بست شكنی را در دوران تحریم ایفا كند و این كار بطور قطع اثرات زیادی بر سایر بخش ها خواهد گذاشت.

سعید محمد با اشاره به اقدامات مؤثر این قرارگاه در كشور اظهار داشت: امروز با راه اندازی «پالایشگاه ستاره خلیج فارس» شاهد بی نیازی كشور در بحث واردات بنزین هستیم كه نه تنها مسأله واردات حل شد بلكه به صادرات نیز انجامیده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در خاتمه تصریح كرد: با توسعه پارس جنوبی و راه اندازی شش فاز، ۱۵۰ میلیون مترمكعب گاز به شبكه گاز كشوری افزوده شد كه علاوه بر افزایش ارزش افزوده كشور به بهبود وضعیت معیشتی و رفاه مردم نیز كمك خواهدنمود.




منبع:

1398/06/31
20:39:45
5.0 / 5
4626
تگهای خبر: قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام