پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در هفدهم فروردین

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در هفدهم فروردین

به گزارش خبرگزاری نام تصمیمات مهم درباره زمان و شكل فعالیت ادارات و كسب و كارها/ ترامپ به دنبال فریب افكار عمومی/ تكذیب طرح تشكیل یك استان جدید/ تصمیم به برگزاری جلسات علنی مجلس از روزسه شنبه و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود كه می توانید در این گزارش مرور كنید.


تصمیمات مهم درباره زمان و شكل فعالیت ادارات و كسب و كارها
به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، تصمیمات امروز ستاد ملی مبارزه با كرونا كه به ریاست رئیس جمهور در ساختمان حافظیه سعدآباد تشكیل جلسه داد، در صدر اخبار پربازدید بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این نشست اظهار داشت: برای بازگشایی فعالیتهای كسب و كارها بر مبنای پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان تصمیم گرفتیم كه به صورت پلكانی عمل نماییم. در مورد فعالیت ادارات دولتی هم مصوب شد از هفته آینده یعنی ۲۳ فروردین فعالیت ادارات به این صورت باشد كه دو سوم از كارمندان در محل كار خود حضور خواهند داشت و یك سوم دیگر مجاز هستند كه در محل كار خود حضور پیدا نكنند؛ در این مصوبه تاكید شد كه نسبت به افرادی كه سن بالا دارند و همینطور به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند اولویت ها لحاظ شود.
رئیس جمهور همینطور تصریح كرد: در روندی كه پیش رو داریم برای مساله مبارزه و مقابله با كرونا هیچ اختلاف نظری میان دستگاه های دولتی و قوای سه گانه وجود ندارد و همه اركان كشور با هماهنگی در حال انجام امور هستیم و مقام معظم رهبری هم همواره حمایت كردند.
مجلس سه شنبه جلسه علنی دارد/چهارشنبه، جلسه رای اعتماد به وزیر جهاد كشاورزی
اعلام برگزاری جلسات علنی مجلس از روز سه شنبه هم دومین خبر پربازدید امروز بود.
اعضای هیات رئیسه مجلس به همراه رؤسای كمیسیون های تخصصی در جلسه بامداد امروز، یكشنبه ۱۷ فروردین راه های رسیدگی به وضعیت درآمدی اقشار صدمه پذیر و متاثر از شیوع كرونا را بررسی كردند و هیئت رییسه تصمیم گرفت از روز سه شنبه، ۱۹ فروردین مجلس جلسات علنی به صورت حضوری و رسمی داشته باشد.
همچنین، مبحث رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد كشاورزی در دستور جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس خواهد بود.
جلسات كمیسیون های تخصصی مجلس برگزار می شود
علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هم از برگزاری جلسات كمیسیون های تخصصی مجلس جهت بررسی نتایج كرونا در ایام آتی اطلاع داد.
ترامپ پس از لغو نكردن تحریم های پزشكی دنبال فریب افكار عمومی است
خبربعدی، گفت و گوی ایسنا با یك دیپلمات باسابقه كشورمان درباره رفتار آمریكا در ممانعت از لغو تحریم ها ضد ایران و خیلی از كشورهای دیگر در شرایط مقابله با شیوع كرونا و مشكل تأمین اقلام پزشكی و دارویی بود.
محسن پاك آیین با اشاره به اینكه ترامپ حالا در فضای افكار عمومی آمریكا و بین الملل تحت فشار است كه چرا تحریم ها در بخش های پزشكی را لغو نمی كند، اظهار داشت: اظهارات ترامپ برای توجیه لغو نكردن تحریم ها ضد ایران در خصوص اینكه " ایران درخواستی برای دریافت كمك های پزشكی نداشته است"، برای فرار از پاسخگو بودن است. این گونه اظهارات فریب افكار عمومی و كوشش برای مذاكره با ایران است.
وی تصریح كرد: بعد از فروكش كردن بحران كرونا، جامعه جهانی باید منشا این بیماری را پیدا كند و احتمال وقوع جنگ بیولوژیك را به شكل جدی بررسی شود.
آمریكا از كرونا بعنوان ابزاری برای اعمال فشار به ایران استفاده می كند
اظهارارت فواد ایزدی درباره توجیه آمریكا برای عدم لغو تحریم های دارویی هم همچون اخبار مورد توجه مخاطبان بود.
این كارشناس مسائل آمریكا اعتقاد دارد كه دولت واشنگتن تلاش دارد از بحران كرونا بعنوان ابزاری برای پیشبرد فشار حداكثری خود ضد بعضی از كشورها همچون ایران، ونزوئلا و چین استفاده نماید.
نظرات دیگر درباره ادامه تحریم ها از جانب آمریكا را هم میتوانید در لینك های زیر بخوانید.
غیرمنطقی بودن تحریم های آمریكا برای سازمان های بین المللی واضح است
ترامپ پس از لغو نكردن تحریم های پزشكی دنبال فریب افكار عمومی است
علی رغم تبلیغات سیاسی آمریكا، ایران در تحریم غذا و داروست
كارزار فشار حداكثری آمریكا با استفاده از ویروس تحریم
***
تشكیل هیچ استان جدیدی در دستور كار دولت نیست
خبر پربازدید بعدی، درباره تكذیب یك شایعه از جانب وزارت كشور بود.
به دنبال پخش یك شایعه و برخی مطالب خلاف واقع پیرامون آن در خصوص اعلام خبر پیگیری مراحل قانونی تشكیل یك استان جدید شامل برخی مناطق از دو استان در جنوب و جنوب غرب كشور، روابط عمومی وزارت كشور، ضمن تكذیب قاطع این ادعای كذب اخطار داد كه با عنایت به اهمیت و لزوم حفظ آرامش عمومی در كشور، منتشركنندگان اخبار كذب در زمینه تقسیمات كشوری، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
برای بازگشت به شرایط عادی عجله نشود
سفارش های سیده فاطمه ذوالقدر درباره چگونگی بازگشت كشور به شرایط عادی هم ازخبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.
این نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینكه «برای بازگشت كشور به شرایط عادی تابع نظرات كارشناسی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با كرونا باشیم»، تصریح كرد: نباید برای بازگشت كشور به شرایط عادی عجله كرد.
رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با ولایتی تاكید كرد
همینطور تاكید رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در خصوص اینكه "اطمینان داریم ملت ایران بر مشكلات اخیر بخصوص انتشار كرونا پیروز خواهند شد" از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.
اسماعیل هنیه همینطور ضمن احوالپرسی و آگاهی از وضعیت سلامتی علی اكبر ولایتی، از بهبودی كامل وی ابراز خرسندی كرد.
اخبار دیگر در ارتباط با مبحث شیوع كرونا را هم میتوانید در لینك های زیر بخوانید.
مهمترین اولویت مسؤلان بعد از ریشه كن شدن كرونا بهبود معیشت مردم باشد
كرونا به ما یاد داد كه باید بدون حزب گرایی به فكر منافع ملی بود
دولت ها برای كاهش آثار اقتصادی كرونا همكاری كنند
متخصصان صنعت دفاعی بسته كاملی از تجهیزات را برای مقابله با كرونا ساختند
دنیای پس از كرونا دنیای دیگری است/ مسئولیت قوای سه گانه مضاعف می شود
گزارش مركز پژوهش ها درباره ضرورت پشتیبانی از اقشار صدمه پذیر در مواجهه با كرونا
دو میلیون بسیجی در حال مبارزه با ویروس كرونا



1399/01/17
16:40:16
5.0 / 5
3023
تگهای خبر: دولت , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام