عرضه پیشنهاد تشویق مشتركان خوش مصرف برق و گاز طبیعی در زمستان ۹۸

عرضه پیشنهاد تشویق مشتركان خوش مصرف برق و گاز طبیعی در زمستان ۹۸

به گزارش خبرگزاری نام وزارت نیرو به منظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی، پیشنهاد تسری طرح تشویق خانوارهای خوش مصرف برق به فصل زمستان و تعمیم طرح مورد اشاره به مشتركان گاز طبیعی بخش خانگی با هدف كاهش مصرف را به هیئت دولت عرضه كرده است.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، طرح تشویق مشتركان خوش مصرف آب و برق كه به پیشنهاد مشترك وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه كشور اسفند سال قبل به تصویب رسید، كاهش مصرف حدود هشت میلیون مشترك خانگی در تابستان سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و دریافت پاداش خوش مصرفی را به همراه داشت.
در روزهای سرد سال هم محدودیت تأمین سوخت گاز طبیعی، مشكلاتی عدیده ای برای برنامه تولید نیروگاه ها ایجاد نموده و سبب می شود برخی واحدها از مدار خارج شده و یا به جای گاز طبیعی مجبور به استفاده از سوخت گاز مایع (نفت گاز و یا نفت كوره) شوند. این مورد از یك سو هزینه سوخت برای تولید برق را افزایش داده و از جانب دیگر، دارای تبعات زیست محیطی است كه درصورت مدیریت مصرف برق و یا گاز، بخشی از این مشكلات مرتفع می شود.
بنابراین وزارت نیرو با عنایت به موارد مذكور و هم نظر به اجرای موفق طرح تشویق مشتركان خوش مصرف در تابستان سالجاری، به منظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی و كاهش میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها، پیشنهاد اصلاح مصوبه فوق و تسری طرح تشویق خانوارهای (مشتركان) خوش مصرف برق به فصل زمستان و تعمیم طرح مورد اشاره به مشتركان گاز طبیعی بخش خانگی با هدف كاهش مصرف را به هیئت دولت عرضه نموده است.



1398/11/30
15:37:18
5.0 / 5
3916
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام