كمالی پور: رئیس قوه قضائیه به سوژه انتقال آب هلیل رود ورود كند

كمالی پور: رئیس قوه قضائیه به سوژه انتقال آب هلیل رود ورود كند

خبرگزاری نام: نایب رییس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از رئیس قوه قضائیه خواست كه به سوژه انتقال آب هلیل رود ورود و از انتقال آب سرشاخه های آن جلوگیری كند.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، یحیی كمالی پور در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در سخنی خطاب به دولتمردان و دستگاه دیپلماسی كشور اظهار نمود: آقایان محترم تا كی می خواهیم این مردم را در خوف و رجاء نگه داریم، آیا باور نداریم كه اروپایی ها نمی توانند استقلالی از خود نشان دهند و در مقابل یكجانبه گرایی آمریكا بایستند و به عهد خودشان پایبند باشند؟ آنچه تا به امروز از آنها شنیده ایم فقط حرف است و ما یك دفعه برای همیشه با آنها اتمام حجت نماییم كه اینقدر ملت مان را در تنگنا نگه نداریم و با ابتكارات خود و مبتنی بر سرمایه های ملی خود به داد مردممان برسیم.
وی ادامه داد: شما فقر و گرفتاری مردم، مشكلات جوانان و فارغ التحصیلان بیكار را می دانید و باید برای رفع این گرفتاری ها كاری انجام دهید. ما نمی توانیم منتظر باشیم تا از دنیا برای ما چیزی عاید شود و ما بر سر آن سفره بنشینیم.
نایب رییس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: بیاییم همه با وحدت، اتحاد و همدلی بر سر سفره نظام مقدس جمهوری اسلامی بنشینیم و برای رفع گرفتاری ها و مشكلات مردم كاری اساسی انجام دهیم.
كمالی پور اشاره كرد: از طرفی این روزها مردم ما در جنوب استان كرمان با گرفتاری های عدیده ای دست و پنجه نرم می كنند. خشكسالی های متوالی امان از مردم بریده است، عدم تعیین تكلیف چاه ها كه سال هاست مردم فریاد می زنند متاسفانه كسی به دادشان نمی رسد. با وزیر نیرو صحبت كردیم، جلسه گذاشتیم اما متاسفانه تا به امروز كاری برای ساماندهی این چاه ها انجام نشده است.
وی اظهار داشت: از جانب دیگر باوجود اینكه یك میلیون جمعیت جنوب استان كرمان با مشكل بی آبی روبرو هستند، متاسفانه دولتمردان ما اصرار دارند تا آب نداشته موجود در هلیل رود را به سمت جای دیگری منتقل كنند. تجربه نشان داده است اینگونه اقدامات نمی تواند برای گرفتاری های كشور و مردم كاری انجام دهد. بیایید یك چاره اساسی پیدا كنید و اینقدر با اعصاب مردم بازی نكنید و برای آنها گرفتاری ایجاد نكنید.
نایب رییس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه از ریاست قوه قضائیه خواست به این مساله ورود كنند و جلوی انتقال آب را از سرشاخه های هلیل بگیرند.
كمالی پور خطاب به وزیر جهاد كشاورزی نیز اظهار داشت: با عنایت به اینكه در فصل برداشت خرما هستیم و در آینده نزدیك برداشت صیفی جات را خواهیم داشت، از وزیر جهاد كشاورزی می خواهیم كه از همین الان به فكر محصولات جنوب كرمان باشند و ان شاءالله با باز شدن مرزها و توسعه صادرات بتوانیم دغدغه كشاورزان عزیز را رفع نماییم.
او در آخر اظهار نمود: آنچه كه می تواند موجب فلاح و رستگاری ما و موجب توسعه و تعالی همه ما در این كشور شود این است كه فارغ از همه جریان های سیاسی، قومیت ها، ملیت ها و لهجه ها دست در دست یكدیگر بگذاریم و در لوای مقدس نظام جمهوری اسلامی در سایه سار ولایت و رهبری مسیر توسعه و تعالی را در پیش بگیریم و از تخریب همدیگر و تهمت زدن به یكدیگر و میدان دادن به دشمن پرهیز نماییم.



1398/06/11
19:00:25
5.0 / 5
4287
تگهای خبر: دولت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام