گندم چند درصد كالری مردم را تامین می كند؟

گندم چند درصد كالری مردم را تامین می كند؟

به گزارش خبرگزاری نام سرپرست وزارت جهاد كشاورزی اظهار داشت: گندم بیشتر از 36 درصد كالری مردم را تامین می كند و حدود 40 درصد امنیت غذایی كشور وابسته به گندم است.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از وزارت جهاد كشاورزی عباس كشاورز در دیدار با اعضای شورای مركزی بنیاد ملی گندمكاران كشور، اظهار نمود: گندم پایه و معمار كشاورزی ایران است. وی با بیان این كه وضعیت گندم بر روی سایر محصولات كشاورزی تاثیر گذار است، اظهار داشت: هر چقدر از مزارع گندم حمایت و رسیدگی بیشتری به عمل آید، سایر محصولات وضعیت بهتری پیدا خواهند كرد.
كشاورز تصریح كرد: متاسفانه در دولت های گذشته در زمینه افزایش سطح زیر كشت گندم آبی اتفاق نامناسبی افتاده است و آن افزایش مساحت زیر كشت بدون مبنای اكولوژی آن بود و این مساله سبب شد تا محصول گندم گرفتار مشكل زراعی شود اما در این دولت، كشت گندم را بر اساس اكولوژی برنامه ریزی كردیم. وی با اشاره به این كه گندم، آرایش كشاورزی كشور را تنظیم می كند، بیان كرد: غیر از جنوب ایران هیچ محصولی رقیب گندم نیست و سایر محصولات با گندم خودرا مطابقت می دهند. هر چقدر از مزارع گندم حمایت و رسیدگی بیشتری به عمل آید، سایر محصولات وضعیت بهتری پیدا خواهند كرد. سرپرست وزارت جهاد كشاورزی اشاره كرد: گندم بیشتر از ۳۶ درصد كالری مردم را تامین می كند و حدود ۴۰ درصد امنیت غذایی كشور وابسته به گندم است. وی با اشاره به این كه خوشبختانه هیچ مشكلی در زمینه بذر و كود نداریم، اشاره كرد: گندمكاران باید از بذرهای مرغوب استفاده كنند و برای اختصاص یارانه بذر صحبت هایی با رئیس جمهور انجام داده ام. كشاورز اظهار داشت: از بنیاد گندمكاران انتظار می رود كه مراقب تولید و كیفیت گندم باشد، هرچند كیفیت گندم ایران بسیار بالاتر از گندم های وارداتی بوده است. ۲۲۳۲۲۸


منبع:

1398/10/30
16:26:50
5.0 / 5
4322
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام