سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس تأكید كرد؛

ضرورت تغییر در وزارت راه و شهرسازی برای ساخت یک میلیون مسکن در سال

ضرورت تغییر در وزارت راه و شهرسازی برای ساخت یک میلیون مسکن در سال

به گزارش خبرگزاری نام، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلان اینکه اعمال تغییرات در وزارت راه و شهرسازی برای تحقق ساخت یک میلیون مسکن در سال لازمست، اظهار داشت: این طرح تا حالا تحقق نیافته است.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، سید کاظم دلخوش شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اعلان اینکه وضعیت استخدام ۱۳۰ هزار نفر ساماندهی شده و سایر افراد نیز در دست بررسی هستند، اظهار داشت: نوسانات قیمت و ایجاد ناترازی در دریافتی کارکنان دولت موجب شد که قانون مربوطه گرفتار شکاف شود پس مجلس دولت را موظف به ارائه لایحه اصلاحی کرد و قرار شد که افزایش حقوق یک میلیون تومانی برای کارکنان و ۹۰۰ هزار تومانی برای بازنشستگان اعمال شود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که مردم دنبال افزایش حقوق نیستند بلکه مطالبه ایجاد ثبات در نرخها را دارند، اضافه کرد: دولت متعهد شد ظرف مدت ۴ سال ۴ میلیون مسکن بسازد اما برای تحقق این هدف باید تغییراتی در وزارت مسکن اعمال شود چونکه روش های فعلی مشکل مسکن مردم را حل نمی نماید.
وی با اعلان اینکه بانک مسکن اعتبارات کافی برای ساخت ۴ میلیون مسکن در سال را ندارد، اشاره کرد: یک سال از کار دولت سیزدهم گذشته و ساخت یک میلیون مسکن به جایی نرسیده است و در پرداخت تسهیلات نیز مانع وجود دارد از طرفی هزینه ساخت و ساز بسیار بالاست و دولت باید با روش های پیش بینی شده برای این کار قدم بردارد.
دلخوش با اشاره به این که حقوق عامه بطور کامل در قانون تعریف نشده و این مساله سبب شده حقوق برخی سرمایه گذاران رعایت نشود، اضافه کرد: ایجاد وقفه در پروژه ها به مفهوم هزینه های ده برابری است پس ایجاد شرایط برای رعایت حقوق عامه دو طرفه ضرورت دارد.
وی یکی از عوامل پیری جمعیت را افزایش هزینه های زندگی و ازدواج کمتر دانست و بیان کرد: ازدیاد نسل در گیلان حدودا به سمت منفی است و فروش زمین به غیر بومی ها و مهاجرت بازنشستگان از سایر استانها به گیلان اوضاع را پیچیده تر کرده است پس مجلس مشوق هایی برای فرزند آوری تعیین کرده که دولت باید آنرا اجرائی کند.
دلخوش در ادامه به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره نمود و افزود: آب صومعه سرا آهن و منگنز زیادی دارد و رنگ آن طبیعی نیست اما غیربهداشتی محسوب نمی گردد.
وی، اظهار داشت: بارها به مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان تاکید کردیم که لوله گذاری مسیر آب مرکز شهر صومعه سرا را تکمیل کند و امیدواریم کار به تذکر نرسد.


منبع:

1401/07/29
14:09:37
0.0 / 5
531
تگهای خبر: پروژه , دولت , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام