سردار مطهر:

لایحه قانون استفاده از سلاح از آغاز سال در نوبت رسیدگی است

لایحه قانون استفاده از سلاح از آغاز سال در نوبت رسیدگی است

رئیس حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون استفاده از سلاح از آغاز سال ۱۴۰۰ در نوبت رسیدگی قرار گرفته و تابحال به صحن مجلس نیامده است.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، به نقل از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، بعد از آنکه رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در توییتی ضمن تسلیت شهادت مأمور ناجا، شهید علی اکبر رنجبر در درگیری با اراذل و اوباش، از ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی خواست در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز قانون استفاده از سلاح برای مأموران شجاع و جان برکف ناجا را به مجلس ارائه نمایند تا خارج از نوبت در دستور رسیدگی و تصویب قرار گیرد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مسعود مطهر» رئیس حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام نمود که لایحه اصلاح قانون استفاده از سلاح از آغاز سال ۱۴۰۰ در نوبت رسیدگی قرار گرفته و تابحال به صحنه مجلس نیامده است.
وی به سابقه قانون بکارگیری سلاح اشاره نمود و اظهار داشت: قانون بکارگیری سلاح با ۱۷ ماده ۱۳ تبصره در تاریخ ۱۸ دی ۱۳۷۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که خلأ هایی همچون استفاده از سلاح در مأموریت های عملیاتی، رزمی، ایست و بازرسی و به کارگیری سلاح در هوا و دریا بود.
این مقام مسئول در نیروهای مسلح افزود: بعد از گذشت بیشتر از یک دهه، از سال ۱۳۸۶ بازبینی قانون توسط کمیسیون حقوقی شورای امنیت در دستور کار قرار گرفت که بعد از مدتی متوقف گردید.
سردار مطهر اضافه کرد: در سال ۱۳۹۳ بازبینی قانون بکارگیری سلاح در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت و در سال ۱۳۹۴ به صورت لایحه تقدیم دولت شد؛ دولت هم لایحه را جهت بررسی و اعلام نظر به شورای امنیت کشور ارجاع داد که بعد از بررسی در کمیسیون های ذیربط، در هیئت وزیران تصویب و به مجلس عرضه شد.
وی با اشاره به اینکه در سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ مراحل بررسی لایحه در دولت و مجلس (کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی) طی شد، افزود: نهایتا در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۹۶ جهت بررسی نهایی و تصویب در نوبت صحن مجلس قرار گرفت که این لایحه تا آخر مجلس دهم در دستور کار قرار نگرفت و به صحن نیامد.
سردار مطهر خاطرنشان کرد: با تشکیل مجلس یازدهم و بر مبنای آیین نامه داخلی مجلس، مجدداً مراحل بررسی لایحه در دولت و مجلس طی شد و در سال ۱۳۹۹ بعد از تصویب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از آغاز سال ۱۴۰۰ در نوبت رسیدگی و تصویب در صحن قرار گرفته است.
این مقام مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح افزود: انتظار داریم رئیس محترم مجلس شورای اسلامی لایحه مورد نظر را در الویت رسیدگی و بررسی در صحن مجلس قرار دهند تا ان شاالله شاهد رفع مغایر قانون بکارگیری سلاح در نیروهای مسلح برای تأمین امنیت مردم و جامعه انجام وظیفه جان برکفان نیروهای مسلح، توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باشیم.

1400/11/16
23:06:02
0.0 / 5
650
تگهای خبر: دولت , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام