آذری تاكید كرد

بیشتر لطمه تصادفات از ناحیه خودروسازها وارد می شود

بیشتر لطمه تصادفات از ناحیه خودروسازها وارد می شود

خبرگزاری نام: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: بنده نقص صنعت خودروسازی کشور را در مدیریت این صنعت و فقدان افراد متخصص در این عرصه می بینم.


علی آذری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت نامطلوب صنعت خودروسازی کشور، بیان کرد: در کشور دو اصل مهمی که برای رونق و ارتقای صنعت خودروسازی لازم است وجود دارد. یکی صنعت برق است و دیگری صنعت فولاد می باشد. امروز کشور ژاپن در بحث صنعت برق و فولاد گرفتار مشکل است اما تحت برند توییتا خودروهایی تولید می کند که از تمام الگوهای استاندارد برخورد بوده و مورد اقبال جامعه بین الملل نیز قرار گرفته است. حتی صنعت خودرو ژاپن با وجود همه کمبودها پس از ۹۰ سال توانست جنرال موتورز را کنار بزند.
ایشان سپس اظهار نمود: کشوری نظیر ژاپن که امکانات زیادی در این عرصه ندارد توانسته خودرویی تولید نماید که امروز مورد استقبال جامعه بین الملل است و در سطح جهانی حرف برای گفتن دارد اما خودروسازهای ما نمی توانند یک خودرویی تولید کنند که حتی در زمینه داخلی مورد اقبال مردم قرار بگیرد. بنده معتقدم که سیاست در صنعت نفوذ کرده است و امروز ما در نقطه مدیریت گرفتار مشکل هستیم. متاسفانه رقابتی در صنعت خودروسازی درکار نیست.
نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در سایه ایجاد فضای انحصاری با وجود وجود امکانات عظیم در دست خودروسازان شاهد ناتوانی این صنعت در ساخت خودرویی در حد انتظار جامعه هستیمبه تخصص ها در صنعت خودروسازی به درستی توجه نمی گردد. امروز امکانات عظیمی در دست خودروسازان قرار دارد. چرا خودروسازان با چنین امکاناتی که در دست دارند باید خودرویی تولید کنند که عاملی برای نارضایتی جامعه شود؟ اینقدر از وضعیت نامطلوب این صنعت حرف به میان است که جامعه نیز خسته شده است و کار به جایی رسیده که مقام معظم رهبری در این خصوص تذکر دادند.
ایشان سپس اشاره کرد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها بر اقتصاد مقاومتی و تولید تاکید دارند. امروز کشور ما با تمام امکاناتی که دارد در زمینه اقتصاد لطمه پذیر است. بنده معتقدم که رقابتی کردن صنعت خودروسازی مهم می باشد. امروز شاهد می باشیم که میزان فوت شدگان بر اثر تصادفات جاده ای رقم بالایی است. بنده دیگر نمی خواهم از خودرو مشهور دراین زمینه نام ببرم. در هر تصادف یک پدر خانواده از دنیا می رود. در صورتیکه با کمی دقت و تخصص می توان خودرویی استاندارد به بازار ارائه کرد. درست است که عوامل مختلفی در تصادفات جاده ای نقش آفرین است، اما بیشتر لطمه از ناحیه خودروسازها وارد می شود.
وی ادامه داد: امروز باید اتفاقی در این صنعت رخ دهد. باید فکری برای اصلاح ساختاری در صنعت خودروسازی صورت گیرد. خودروهایی که به مجلس داده اند به شدت پرمصرف است. امروز توجه به میزان مصرف سوخت در صنعت خودروسازی بسیار حائز اهمیت می باشد. منابع سوخت کشور ما تا ابد و جاودانه نیست. قطره ای از بنزین هم باارزش است. چرا خودرو های تولیدی ما باید اینقدر مصرف بالایی داشته باشند؟
انحصار برای خودروسازان بس است این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه، اشاره کرد: امروز در بسیاری از شرکت های خودروسازی مشهور دنیا متفکران و متخصصان ایرانی مشغول به کار هستند. چرا ما از دانش و تخصص جوان های توانمند در این صنعت استفاده نمی کنیم؟ ما از وزیر صنعت این انتظار را داریم که وضعیت صنعت خودروسازی را سامان دهد. امروز ما همه امکانات را داریم و کیفیت پایین خودرو های داخلی هیچ توجیحی ندارد. مجلس پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه خودروسازی خواهد بود. بنده نقص را در مدیریت صنعت خودروسازی و فقدان افراد متخصص در این عرصه می بینم.
او در آخر بیان کرد: واردات خودرو یکی از راه حل ها برای ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودروسازی است. تا به امروز ما به دنبال این بودیم که با جلوگیری از واردات خودرو به صنعت خودروسازی داخلی کمک نماییم. اما سالیان سال است که این کمک را انجام می دهیم اما پاسخ مطلوبی نگرفته ایم. یکی از مواردی که در ارتقای کیفیت خودرو های داخلی موثر است بحث رقابت می باشد. تولید کننده داخلی باید ملزم شود تا بهترین کالاها را برای مردم تولید نماید. بنده مواردی را به عینه دیدم که فرد خودرو صفر را تحویل گرفته اما با نقص روبه رو شده است.




منبع:

1400/11/15
13:22:46
0.0 / 5
667
تگهای خبر: كیفیت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام