در كمیسیون فرهنگی مجلس انجام شد

بررسی گرانی بلیت هواپیما تا دریافت مجوز زوار و نحوه حضور زوار ایرانی در مراسم اربعین حسینی(ع)

بررسی گرانی بلیت هواپیما تا دریافت مجوز زوار و نحوه حضور زوار ایرانی در مراسم اربعین حسینی(ع)

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از بررسی مشکلات زوار اربعین حسینی در این نشست خبرداد.


حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفتگو با ایسنا، در مورد جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: مبحث مراسم پیاده روی اربعین یکی از مهم ترین مسائل فرهنگی کشور است که باید از تمام ابعاد مورد توجه قرار بگیرد و صدمه شناسی جدی صورت گیرد تا سال آینده با مشکلاتی که سال جاری شاهد آن بودیم مواجه نشویم، نشست امروز هم با محوریت همین مبحث برگزار شد، در نشست امروز کمیسیون با حضور مسئولانی از وزارت کشور، سازمان حج و زیارت، رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین و اورژانس کشور و اعضای کمیسیون، گزارش مسؤلان دستگاههای اجرایی در مورد برگزاری مراسم اربعین استماع شد.
وی با اشاره به اینکه در برگزاری پیاده رویی مراسم اربعین ناهماهنگی هایی بین دستگاههای اجرایی پیش آمده بود که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در ادامه هم مجموعه نیروی انتظامی هم از جزئیات عملکرد خود در این خصوص به عرضه گزارش پرداخت. موضوع هایی چون گرانی بلیت هواپیما تا دریافت مجوز زوار و نحوه حضور زائرین ایرانی در مراسم سال جاری اربعین از دیگر مسائل مورد بررسی این جلسه بود.
وی افزود: در اربعین سال جاری در مرحله اول ۳۰ هزار زائر و در مرحله دوم ۶۰ هزار زائر اعزام شدند، بر این اساس و با عنایت به گستردگی موضوعات در رابطه با زائرین اربعین مقرر گردید جلساتی در این راستا در کمیسیون فرهنگی برگزار گردد تا مشکلات و مسائل پیش آمده در مراسم پیاده روی اربعین در دستور کار قرار بگیرد.




منبع:

1400/07/18
23:16:05
0.0 / 5
593
تگهای خبر: مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام