نگاهداری:

۲۷۰ جلسه جهت بررسی کابینه

۲۷۰ جلسه جهت بررسی کابینه

به گزارش خبرگزاری نام رئیس حوزه ریاست مجلس اظهار داشت: مجلس برنامه وزرای پیشنهادی را به صورت دقیق بررسی می کند تا افراد توانمند زمام اداره وزارت خانه ها را به دست بگیرند.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی، بامداد امروز(دوشنبه، ۲۵ مرداد ماه) با حضور ریاست مجلس، رؤسای کمیسیون ها، رئیس دیوان محاسبات کشور و معاونان رئیس مجلس برگزار گردید.
بابک نگاهداری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس درباره اهم مباحث مطرح شده در این جلسه، اظهار داشت: این نشست پیرامون نحوه رسیدگی به خط مشی و اصول کلی برنامه دولت سیزدهم و صلاحیت وزرای پیشنهادی بود. مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس خاطرنشان کرد: با عنایت به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید، مجلس در همراهی با دولت، طبق اختیارات قانونی خود برنامه وزرای پیشنهادی را به صورت دقیق بررسی می کند تا افراد توانمند زمام اداره وزارت خانه ها را به دست بگیرند.
وی اضافه کرد: مجلس یازدهم برای نخستین بار با راه اندازی سامانه رأی اعتماد و بارگذاری برنامه و سوابق هر یک از وزرای پیشنهادی روی این سامانه و همینطور تبیین و تعریف شاخصهای ارزیابی سوابق و برنامه وزرا، امکان ارزیابی دقیق و کارشناسی شده و هم نمره دهی نمایندگان به هر یک از شاخص ها برای وزرای پیشنهادی را فراهم نموده است.
مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس خاطرنشان کرد: در این دوره با برنامه ریزی دقیق برای حضور کلیه وزرا در کمیسیون ها و فراکسیون های ذیربط، در چارچوب یک جدول، برنامه ای منسجم طراحی و به دولت اعلام گردید و حضور وزرا در کمیسیون های تخصصی طبق همین جدول انجام می شود.
نگاهداری بیان نمود: این هفته جلسات فشرده کمیسیون های تخصصی مجلس جهت بررسی برنامه وزرای پیشنهادی که در مجموع حدود ۲۷۰ جلسه است، برگزار می گردد تا نمایندگان نسبت به کابینه پیشنهادی شناخت پیدا کنند و در هفته آینده هم جلسات فشرده صحن علنی مجلس برای رأی اعتماد به وزرا به صورت دو یا سه شیفت برگزار می شود.


منبع:

1400/05/25
13:57:08
0.0 / 5
1200
تگهای خبر: برنامه , دولت , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام