غریب آبادی:

بار اصلی مبارزه با مواد مخدر بر دوش ایران است

بار اصلی مبارزه با مواد مخدر بر دوش ایران است

به گزارش خبرگزاری نام نماینده کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین اظهار داشت: مبارزه با موادمخدر باید در قالب همکاری بین المللی صورت گیرد، اما متاسفانه بار اصلی این مبارزه بر روی دوش کشورهایی مانند ایران است.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، طی سخنرانی در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: باوجود اقدامات جامعه بین المللی متاسفانه کشت غیرقانونی، تولید، قاچاق موادمخدر و مصرف آن بطور فزاینده ای بالا رفته است.
وی اضافه کرد: یکی از اشکالات در منطقه ما، وضع کشت و تولید موادمخدر در کشور همسایه ما بعنوان بزرگترین تولید کننده موادمخدر می باشد.
نماینده کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین اشاره کرد: گزارش اخیر دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل نیز به این مساله اشاره نمود و می گوید پیشرفتی در این کشور همسایه برای کنترل کشت و تولید موادمخدر حاصل نشده است.
غریب آبادی افزود: تداوم کشت و تولید مواد مخدر به این معناست که قاچاقچیان موادمخدر فعال تر شده و این، عواقب خطرناکی را برای منطقه و جهان، خصوصاً کشورهای درحال توسعه و برنامه های توسعه ای آنها، خواهد داشت.
وی با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی کشف و ضبط انواع موادمخدر در ایران در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال پیش از آن، اضافه کرد: این مساله از یک سوء نشان دهنده موثر بودن کارهای مقابله ایران بوده است و از طرف دیگر، علامت های هشدار دهنده در مورد افزایش بی سابقه موادمخدر در منطقه است.
نماینده کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین با اشاره به اذعان گزارش ۲۰۲۰ دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل به نقش و سهم ایران در مبارزه با موادمخدر، اظهار داشت: در این گزارش تصریح شده است که در اثر کارهای ایران، تامین مشتقات تریاک در راه بالکان و کشورهای مختلف کاهش یافته است.
غریب آبادی اشاره کرد: مبارزه با موادمخدر باید در قالب همکاری بین المللی صورت گیرد، اما متاسفانه بار اصلی این مبارزه بر روی دوش کشورهایی مانند ایران است و کشورهای مقصد، نظیر کشورهای غربی، اهتمام لازم را در این خصوص ندارند.
وی، حمایت های مالی، عدم تضعیف کارهای مقابله ای، عدم تضعیف کنوانسیون های بین المللی مواد مخدر با قانونی کردن برخی انواع مواد مخدر، و همکاری در تامین تجهیزات مقابله ای و کنترل مرزها را همچون محورهای مهم همکاریهای بین المللی دانست که باید بیشتر به آنها اهتمام شود.


منبع:

1400/04/06
20:26:22
0.0 / 5
873
تگهای خبر: برنامه , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام