در حاشیه سفر رئیس مجلس مطرح شد:

تولید روزانه 50 تن كره پاستوریزه در پیشوا

تولید روزانه 50 تن كره پاستوریزه در پیشوا

به گزارش خبرگزاری نام از تهران فرماندار شهرستان پیشوا در حاشیه بازدید رئیس مجلس از کارخانه تولیدی شیر، به تولید روزانه ۵۰ تن کره پاستوریزه در این واحد تولیدی اشاره نمود و اظهار داشت: این واحد تولیدی به صورت متوسط روزانه ۱۰۰ تن شیر خشک و پرچرب و کم چرب در فاز اول تولید می کند.


حسین عباسی در حاشیه بازدید محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مجلس از کارخانه تولیدی شیر در این شهرستان اظهار نمود: این واحد تولیدی جهت تکمیل زنجیره تولید از مزرعه تا مصرف به وجود آمده تا حضور واسطه گرها و عواملی که در حوزه لبنیات فعالیت غیرمجاز دارند در آنرا قطع کند.
عباسی اظهار داشت: با راه اندازی این واحد تولیدی لبنی خودکفایی و افزایش در تولید کره از سطح ۲ درصد به میزان ۲۵ درصد را در کارخانه "شیر شمه" را خواهیم داشت.
فرماندار شهرستان پیشوا با اعلان اینکه با راه اندازی این واحد تولیدی افزایش انگیزه برای جذب سرمایه گذاران در حوزه دامداری و لبنی را در سطح شهرستان خواهیم داشت، اضافه کرد: این واحد تولیدی شیر پاستوریزه در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۳۲۷۶۸ راه اندازی شده است.
وی به تولید روزانه ۵۰ تن کره پاستوریزه در این واحد تولیدی اشاره نمود و اظهار داشت: این واحد تولیدی به صورت متوسط روزانه ۱۰۰ تن شیر خشک و پرچرب و کم چرب در فاز اول تولید می کند.
عباسی با اعلان اینکه این واحد تولیدی در فاز اول ۲۶۵ نفر اشتغال و در فاز دوم ۱۱۵ نفر را خواهد داشت، اضافه کرد: این واحد تولیدی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
فرماندار شهرستان پیشوا در ادامه بیان کرد: با توجه به این که دشت ورامین از حاصل خیزترین دشت های استان تهران است و در حوزه دامداری و دامپروری بسیار فعال می باشد؛ می توانیم در عرصه تولید مواد اولیه در آینده بسیار نزدیک جزو شهرستان های باشیم که محصولات خویش را به خارج از کشور صادر می کند.
محمد صفاری بزرگترین تولیدکننده دام در شهرستان پیشوا هم درتوضیح فعالیت این واحد تولیدی به رئیس مجلس اظهار داشت: با راه اندازی و افتتاح این واحد تولیدی برای بیشتر از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲۵ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به وجود می آورد.
صفاری اضافه کرد: با افتتاح این واحد تولیدی نیاز کشور در عرصه تولید کره تکمیل می شود و احتیاج به واردات کره از خارج کشور نیست.
وی اشاره کرد: یکی از مزایای این واحد تولید لبنی این است که مواد اولیه آن از دامداری های شهرستان تأمین می شود.




منبع:

1399/11/23
13:06:29
0.0 / 5
955
تگهای خبر: مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام