بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره نشست كمیسیون مشترك برجام

اعضای برجام از اجرای كامل این توافق حمایت كردند

اعضای برجام از اجرای كامل این توافق حمایت كردند

خبرگزاری نام: وزارت امور خارجه روسیه در اطلاعیه ای به محورهای گفت و گو در نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام اشاره نمود.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه به دنبال برگزاری نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام در اطلاعیه ای نوشت که اعضای شرکت کننده در این جلسه از بازگشت به اجرای توافق هسته ای (برجام) در چارچوبی که از اول بر سر آن توافق شده، حمایت کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: نمایندگان کشورهای عضو توافق به تعهدشان نسبت به تعهدات برجامی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده و از تحقیق متمرکز برای یافتن راهکارهای موثری که سبب بازگشت سریع به اجرای جامع توافق در چارچوبی که در ابتدا توافق شده است، حمایت کردند.
وزارت امور خارجه روسیه همین طور بیان کرد که اعضای نشست تحلیلی مفصل درباره امور جاری در روند اجرای توافق هسته ای باتوجه به چالش های موجود انجام دادند.
با توجه به این که دولت آمریکا در سال 2018 بطور یک جانبه از توافق هسته ای خارج شد و تحریم های مختلفی را بر ایران اعمال کرد، در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که اقدامات آمریکا با هدف «ایجاد موانع در اجرای کامل توافق هسته ای» از بزرگ ترین چالش ها است.
بر اساس این گزارش، نشست کمیسیون مشترک برجام روز گذشته در سطح معاونان اجرا شد.
نشست کمیسیون در سطح وزرای امور خارجه کشورهای عضو برجام در تاریخ ۲۱ دسامبر (۱ دی ) انجام می شود.




منبع:

1399/09/28
12:43:27
5.0 / 5
963
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام