در صحن مجلس؛

نمایندگان با یك فوریت طرح تشكیل وزارت امور روستایی مخالفت كردند

نمایندگان با یك فوریت طرح تشكیل وزارت امور روستایی مخالفت كردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یك فوریت طرح تشكیل وزارت امور روستایی مخالفت كردند.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تقاضای طرح یک فوریتی تشکیل وزارت امور روستایی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
جلیل رحیمی جهان آبادی بعنوان طراح طرح تشکیل وزارت امور روستایی، اظهار داشت: هم اکنون ۲۵ درصد جمعیت کشور مربوط به روستاها است و علیرغم آنکه اغلب روستاهای کشور، آب، برق، گاز و جاده مناسب دارند، اما متولی مشخصی ندارند و هدف بنده از عرضه این طرح آن است که روستاها متولی مشخصی داشته باشند.
نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون جمعیت روستایی به ۲۵ درصد رسیده، در مقابل حاشیه نشینی بسیار افزایش یافته و با تصویب این طرح و در صورتیکه روستاها متولی مشخصی داشته باشند، بخشی از مشکلات آنان مرتفع می شود.
مهرداد گودرزوند در موافقت با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستایی، تصریح کرد: روستاها متولی مشخصی ندارند و تشکیل این وزارتخانه اساسا می تواند به مستقل شدن روستاها و حل مشکلات روستاییان کمک نماید.
وی با اشاره به اینکه خیلی از مشکلات شهری به علت مهاجرت شدید روستاییان است، اظهار داشت: هدف از تشکیل این وزارتخانه آن است که مشکلات روستاییان زیر نظر یک دستگاه و متولی خاصی قرار گیرد.
در مقابل حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در مخالفت با یک فوریت این طرح، اظهار داشت: در شرایطی که کشور مشکلاتی در زمینه های اقتصادی دارد، ما نباید تشکیل وزارت امور روستایی را در اولویت بررسی مجلس قرار دهیم.
وی تاکید کرد: برای پشتیبانی از روستاییان، ما به دنبال یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات کشاورزان شامل مشکلات آنان در زمینه معافیت های مالیاتی و همینطور مشکلات مربوط به نهاده های دامی باشیم.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: ما همواره بخصوص طی سالیان گذشته تاکید کرده ایم که دولت باید کوچک شود اما این طرح سبب اضافه شدن یک وزارتخانه جدید می شود و اساسا برای دولت بار مالی خواهد داشت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه با یک فوریت طرح تشکیل وزارت امور روستایی مخالفت کردند.


منبع:

1399/08/07
12:05:32
5.0 / 5
1336
تگهای خبر: دولت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام