سخنگوی سازمان ملل:

تصمیم آمریكا برای به كارگیری مكانیسم بازگردانی تحریم ها، تصمیم سازمان ملل نیست

تصمیم آمریكا برای به كارگیری مكانیسم بازگردانی تحریم ها، تصمیم سازمان ملل نیست

به گزارش خبرگزاری نام سخنگوی سازمان ملل با اشاره به تصمیم آمریكا برای به كارگیری مكانیسم بازگردانی تحریم ها ضد ایران، این تصمیم را تصمیم مستقل این كشور و جدا از سازمان ملل تلقی نمود.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، اسفتان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در کنفرانس خبری روز دوشنبه اش به دنبال شکست تصویب پیش نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران درباره پشتیبانی از توافق هسته ای اظهار داشت: موضع بنیادین ما در پشتیبانی از برجام(توافق هسته ای) تغییری نکرده است.
وی در پاسخ به سوالی راجع به تصمیم آمریکا برای به کار گرفتن مکانیسم بازگردانی تحریم ها در توافق هسته ای ضد ایران، اظهار نمود: آن چه کشورهای عضو تصمیم می گیرند انجام دهند، تصمیم مستقل آنها در این موقعیت است.
بر طبق این گزارش، اظهارات دوجاریک به دنبال این مطرح می شود که دولت آمریکا پیش از این تهدید کرده بود در صورت عدم تصویب پیش نویس قطعنامه ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران عرضه کرده بود، باوجود خروجش از برجام و به بهانه این که قطعنامه ۲۲۳۱ آنرا عضوی از برجام معرفی می کند، می تواند سازوکار بازگردانی تحریم ها را که تنها در چارجوب برجام و برای اعضای برجام قابل استفاده می باشد، برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل ضد ایران استفاده نماید.
تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر به پایان خواهد رسید.




1399/05/28
10:06:56
5.0 / 5
1835
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام