همایش فصلی خانه احزاب

كاشفی: قانونمداری و اخلاق مداری مبنای فعالیت احزاب باشد

كاشفی: قانونمداری و اخلاق مداری مبنای فعالیت احزاب باشد

به گزارش خبرگزاری نام یك فعال سیاسی اصلاح طلب احزاب دنبال لطمه شناسی خود باشند، اظهار داشت: قانونمداری و اخلاق مداری مبنای فعالیت احزاب باشد.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، حسین كاشفی بامداد امروز در همایش فصلی خانه احزاب با اشاره به اینكه مهمترین مسئله جامعه، منافع ملی است، اظهار نمود: منافع ملی محقق نمی گردد مگر با انسجام و وفاق و وحدت. در قانون اساسی ما به حضور و مشاركت مردم اشاره شده است، پس قانون برای مشاركت نقص ندارد و مسئله به حاكمیت بازمی گردد. باید حاكمیت مردم را قبول كند و نمایندگان، وزرا و سایر مقامات كشور خویش را نماینده مردم بداند.
وی افزود: تحزب و تشكل های مدنی نماینده مردم برای پیگیری منافع ملی هستند و وقتی به حقوق مردم و تحزب دقت كنیم، سرمایه اجتماعی افزایش می یابد. باید حاكمیت جواب دهد كه برای توسعه و تقویت احزاب، چه اقدامی انجام داده است. یك دولت خانه احزاب راه اندازی كرده و دولت بعدی آنرا تعطیل می كند.
این فعال سیاسی در انتها اضافه كرد: ما احزاب باید عملكرد خویش را صدمه شناسی نماییم و از نقد نترسیم. از سویی حزب باید برنامه و نیروی انسانی برای اداره كشور داشته باشد، اما چگونه با احزاب برخورد شده است؟ قانون اساسی باید مبنای عملكرد و میثاق ما باشد. اگر احزاب تقویت شوند، احزاب از نمایندگان خود در مجلس جواب می خواهد. قانونمداری و اخلاق مداری باید مبنای حركت احزاب باشد. اگر بی قانونی شد، به اصلاح طلب و اصولگرا كار نداشته باشیم بلكه با قانون شكن مقابله نماییم.




منبع:

1398/07/11
11:49:30
5.0 / 5
4460
تگهای خبر: دولت , قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام