سفیر ایران در بوسنی خبر داد؛

افزایش ۴ برابری حجم مبادلات تجاری میان ایران و بوسنی

افزایش ۴ برابری حجم مبادلات تجاری میان ایران و بوسنی

خبرگزاری نام: سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین از افزایش چهار برابری حجم مبادلات تجاری میان تهران و سارایوو در چهار سال قبل اطلاع داد.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، «بیسرا تورکوویچ» معاون نخست وزیر وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین در دیدار با محمود حیدری سفیر ایران در سارایوو، بر ضرورت پیشبرد مناسبات دوستانه دو کشور در ابعاد مختلف تصریح کرد و از تلاشهای سفیر کشورمان در این راستا قدردانی کرد.
در این دیدار خداحافظی که با عنایت به نزدیکی آخر مأموریت سفیر کشورمان صورت پذیرفت، حیدری ضمن تشریح تلاش ها و دستاوردهای حاصل شده در جهت پیشبرد روابط دو کشور در سالیان اخیر، خواهان حفظ روند رو به گسترش مناسبات دو جانبه در آینده شد.
در این دیدار سفیر کشورمان از افزایش چهار برابری حجم مبادلات تجاری دو کشور در چهار سال قبل اطلاع داد و افزود: شیوع کرونا تا حدی سبب کندی این روند شد که امیدواریم با غلبه بر این بیماری، شتاب گسترش مناسبات از سر گرفته شود.
حیدری همینطور با اشاره به سفر پیشین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به سارایوو ابراز امیدواری کرد: در آینده فرارو شاهد سفر وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین به تهران باشیم.
در این دیدار همینطور وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین از وضعیت انتشار کرونا در ایران جویا شد و ابراز امیدواری کرد که مردم ایران هرچه سریعتر بر این بیماری غلبه کنند.
همچنین «بیسرا تورکوویچ» با یادآوری نقش موثر حمایت های دولت و ملت ایران از مردم بوسنی و هرزگوین در زمان سخت گذشته خاطرنشان کرد: ملت بوسنی و هرزگوین همواره قدردان حمایت های ملت ایران باقی خواهد ماند.

1399/05/13
22:18:12
5.0 / 5
2087
تگهای خبر: دولت , وزیر امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام