واعظی:

ایران محدودیتی در توسعه همكاری با تركیه ندارد

ایران محدودیتی در توسعه همكاری با تركیه ندارد

به گزارش خبرگزاری نام رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس ایرانی كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی ایران و تركیه بامداد سه شنبه با وزیر انرژی تركیه و همتای خود در كمیسیون مشترك دو كشور دیدار و بیست و هفتمین نشست این كمیسیون را افتتاح كردند.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از خبر آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی در این نشست با قدردانی از برگزاری خوب و موفق اجلاس سه جانبه سران ایران، تركیه و روسیه در مورد سوریه كه روز گذشته در آنكارا برگزار شد، اظهار داشت: حضور و مذاكرات دو جانبه روسای جمهوری دو كشور فرصت ارزشمند ای بود تا وزرا و هیأت همراه با همتایان ترك خود دیدار و در مورد راهكارهای توسعه روابط و همكاری ها و رفع هر گونه موانع احتمالی رایزنی كنند.
رئیس ایرانی كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی ایران و تركیه، اظهار داشت: روسای جمهوری دو كشور پنج سال پیش برای روابط تجاری دو كشور به میزان ۳۰ میلیارد دلار هدف گذاری كردند كه باوجود تحریم های ظالمانه آمریكا، فرصت ها و ظرفیت های فراوانی برای تحقق این هدف وجود دارد.
واعظی با تاكید بر اینكه «مهم ترین اولویت كمیسیون مشترك همكاریهای ایران و تركیه، تسریع در عملیاتی كردن توافقات دو كشور در عرصه های اقتصادی و تجاری است»، اضافه كرد: ایران هیچ محدودیتی در توسعه و تعمیق همكاری با تركیه ندارد و باوجود همه مشكلاتی كه تحریم غیرقانونی آمریكا بوجود آورده است، با فعال تر شدن بخش خصوصی به همراه راهكارهای ابتكاری، مسیر توسعه روابط ادامه خواهد یافت.
رئیس ایرانی كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی ایران و تركیه، استفاده از پول ملی و برقراری پیام رسان های اختصاصی بین سیستم مالی دو كشور در روابط فیمابین و همینطور توسعه همكاریهای سه جانبه و چندجانبه با سایر كشورهای همسایه را باعث تحرك در روابط اقتصادی و تأمین منافع دو ملت و منطقه دانست.
«فاتیح دونمز» وزیر انرژی تركیه و رئیس كمیسیون مشترك همكاری اقتصادی دو كشور هم در این دیدار، هدف گذاری روسای جمهوری ایران و تركیه برای تجارت ۳۰ میلیارد دلاری در سال را واقع بینانه خواند و اظهار داشت: دولت تركیه تمام تلاش خویش را برای حفظ و توسعه مناسبات اقتصادی و تحقق موافقتنامه های فیمابین انجام خواهد داد. وی با اشاره به اینكه «رئیس جمهور و مسؤلان دولت تركیه بارها به صراحت اعلام نموده اند كه تحریم های یكجانبه آمریكا ضد ایران را قبول ندارند»، اضافه كرد: اجلاس روز گذشته آنكارا و ملاقات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و تركیه نشان داد كه اراده دو دولت توسعه روابط در همه عرصه های سیاسی و اقتصادی می باشد. وزیر انرژی تركیه، تاكید كرد: دستور كار بخش دولتی و خصوصی تركیه حركت به سمت چشم اندازی است كه روسای دو كشور توافق كرده اند و ما از هیچ تلاشی در این زمینه كوتاهی نخواهیم كرد. یادآوری می شود بیست و هفتمین نشست كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی ایران و تركیه طی امروز و فردا ۲۶ و ۲۷ شهریورماه با حضور روسای ایران و تركیه این كمیسیون و هیأتی بلند پایه از مسؤلان اقتصادی، دولتی و بخش خصوصی دو كشور در آنكارا برگزار می گردد. ۲۲۶۲۲۶


منبع:

1398/07/04
13:29:52
5.0 / 5
4491
تگهای خبر: دولت , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام