رایزنی سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین

رایزنی سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین

خبرگزاری نام: سفیر ایران با وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین در مورد روند صدور روادید و امكان تسهیل رفت و آمد شهروندان دو كشور رایزنی كرد.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو ضمن دیدار با «فخرالدین رادونچیچ» وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین تشكیل دولت جدید بوسنی هرزگوین را تبریك گفت و برای وی در امتداد خدمت صادقانه به ملت و كشور بوسنی هرزگوین آرزوی موفقیت كرد.
در این دیدار سفیر كشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط دو جانبه با بوسنی هرزگوین در قالب منافع مشترك دو ملت در عرصه های مختلف را به اطلاع مقام بوسنیایی رساند.
حیدری افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی از استقلال، تمامیت ارضی، حاكمیت ملی و همزیستی مسالمت آمیز همه اقوام در بوسنی و هرزگوین و نیز پی گیری مناسبات دوجانبه در قالب منافع مشترك دو ملت می باشد.
فخرالدین رادونچیچ وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با یادآوری كمكهای ایران در دوران جنگ بوسنی بر لزوم حفاظت از مناسبات دوستانه و سنتی دو كشور اصرار كرد.
وزیر امنیت بوسنی هرزگوین پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو را نیز همچون اولویتهای سیاست خارجی كشورش ذكر كرد.
طرفین در این ملاقات همین طور درباب روند صدور روادید و امكان تسهیل رفت و آمد شهروندان دو كشور تبادل نظر كردند.
انتخابات سراسری بوسنی و هرزگوین در اكتبر سال 2018 انجام شد و پس از كش و قوس های فراوان سرانجام دولت جدید بوسنی در ابتدای سال جدید میلادی كارهای خودرا شروع كرد.




منبع:

1398/12/21
15:06:54
5.0 / 5
3282
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام