آمریكا با اقدام عملی و تعلیق تروریسم اقتصادی ضد ملت ایران خطاهایش را جبران كند

آمریكا با اقدام عملی و تعلیق تروریسم اقتصادی ضد ملت ایران خطاهایش را جبران كند

به گزارش خبرگزاری نام یك كارشناس مسائل سیاسی با اشاره به وعده های آمریكا برای كمك به ایران در مقابله با كرونا، می گوید واشنگتن در این امر صادق نیست و اگر واقعا به دنبال كمك است باید با تعلیق تحریم های كشورمان همچون تحریم دارویی كه كار مبارزه با كرونا را مشكل كرده، خطاهایش را جبران كند.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، سعید محمدی، كارشناس روابط بین الملل در اینباره در یادداشتی می نویسد: دونالد ترامپ رئیس رژیم تروریستی آمریكا در پیامی توئیتری در مورد آمادگی برای كمك به مبارزه با ویروس كرونا در ایران نوشت: «ما بهترین متخصصان درمانی را در جهان داریم و اگر بتوانیم در این مشكل به ایرانی ها كمك نماییم، مطمئناً مایل به انجام این كار هستیم. ما بسیار علاقه داریم كه به آنها كمك نماییم. تنها كاری كه باید بكنند این است كه درخواست كنند.» مایك پوپئو وزیر خارجه آمریكا هم مدعی شده است كه كشورش «آماده كمك به مردم ایران برای مبارزه با شیوع ویروس كروناست و این پیشنهاد را از راه سوئیس حافظ منافع آمریكا در ایران به دست مقام ها رسانده شده است».
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در پاسخ تصریح كرد: «در نیت آمریكایی ها شك داشته و داریم. وقتی كه به نیت آمریكایی ها شك داریم خیلی روی این كمك ها حساب نمی نماییم و آماده دریافت كمك های لفظی هم نیستیم. كانال بشردوستانه سوییس را هم دیدید كه برای همان هم دولت آمریكا به رغم تبلیغات سنگ اندازی می كند.»
در حالی شاهد اظهارات مزورانه و ظاهرا بشر دوستانه ترامپ و پومپئو هستیم كه قبل از آنها مارك دووبیتز مدیر اجرایی بنیاد صهیونیستی باصطلاح دفاع از دموكراسی، نقاب از چهره دولتمردان آمریكایی برداشته و نتوانسته بود ذوق زدگی خویش را از شیوع كرونا در ایران و درد و رنج مردم كشورمان، پنهان سازد. او ضمن ابراز خرسندی از شیوع كرونا در ایران، مدعی شده است كه «ویروس كرونا موفق شده كه اهمال تحریم های اقتصادی آمریكا ضد ایران را در صدور نفت به صفر، جبران كند.»
علاوه بر شعف دووبیتز، در مورد نیت خوانی دونالد ترامپ و مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا تنها كافی است، رفتار خصمانه آنها بعد از خروج غیر قانونی از برجام و اعمال تروریسم اقتصادی ضد مردم كشورمان را یادآوری كرد. رژیم تروریستی آمریكا با خروج از برجام، از راه برقراری تروریسم اقتصادی و فشار حداكثری ضد ملت ایران، مردم كشورمان را در تنگنای شدید اقتصادی قرار داد و حتی باعث مرگ خیلی از بیماران صعب العلاج گردید. هم اكنون هم با شیوع كرونا، تحریم ها مبارزه با آنرا خیلی سخت كرده و جان مردم كشورمان با تهدید جدی روبرو شده است. آمریكا در چنین شرایطی هم حاضر نشده است اقدامی در جهت تسهیل واردات تجهیزات پزشكی و واردات ملزومات مبارزه با كرونا، انجام دهد. بطوریكه سخنگوی وزارت امور خارجه به این یاد شده و عنوان نمود كه حتی آمریكا مانع از استفاده ایران از منابع مالی خود برای واردات دارو و تجهیزات پزشكی از راه كانال سوئیس شده است.
چنانچه ترامپ یا مایك پمپئو صادقانه مایل به كمك عملی به ایران برای مهار ویروس كرونا هستند راه باز است، كشورهایی مانند چین وارد میدان كمك رسانی شده اند و اقدامات انسانی مناسبی را هم در راه كمك به مهار ویروس كرونا ارسال كرده اند. حتی سه كشور اروپایی عضو برجام باوجود بی عملی خود در قبال تعهداتشان در چارچوب برجام، آستین بالا زده و بعضی از ملزومات مبارزه با كرونا را به ایران داده اند. در نقطه مقابل، دولت آمریكا صرفا به اقدامات تبلیغی، متكبرانه و غیر واقعی در این راه بسنده نموده است.
كمك به ایران با تعلیق كامل تحریم های ظالمانه و ایجاد تسهیلات برای ارسال فوری دارو، تجهیزات و امكانات لازم پزشكی و بیمارستانی از راه سازمان صلیب سرخ جهانی و دیگر كانال های بشر دوستانه همچون سوئیس میسر است. مبارزه ی موثر ایران با كرونا، كمك به جامعه جهانی محسوب و ملتهای دیگر هم از مهار این ویروس متنفع خواهند شد. چنانچه آمریكا برخلاف ادعاهای بشردوستانه ی خود در راه مبارزه ی ایران با كرونا، گامی اساسی برندارد، چهره بی روتوش آن برای آنهایی هم كه تابحال آمریكا را نشناخته اند، آشكار خواهد شد.



1398/12/14
13:29:47
5.0 / 5
3532
تگهای خبر: دولت , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام