شروع به كار ائتلاف دریایی اروپایی در تنگه هرمز

شروع به كار ائتلاف دریایی اروپایی در تنگه هرمز

به گزارش خبرگزاری نام فرانسه با بیان شروع به كار ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز ادعا نمود كه هدف این ائتلاف تأمین آزادی كشتیرانی در این منطقه است.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، فرانسه اعلام نمود: شروع مأموریت دریایی اروپایی در تنگه هرمز با هدف تأمین آزادی كشتیرانی در خلیج فارس و پیش برد رویكرد تنش زدایی با ایران است.
دولت فرانسه بعد از كناره گیری از مشاركت در ائتلاف دریایی آمریكا در حفاظت از نفت كش ها و كشتی های تجاری كه واشنگتن مدعی وجود تهدیدی از جانب ایران[علیه این كشتی ها] است، به دنبال یك ائتلاف امنیتی جایگزین در تنگه هرمز بوده است.
وزارت نیروهای مسلح فرانسه روز پنج ‎شنبه اعلام نمود كه كوربت، ناو محافظ فرانسوی گشت زنی در تنگه هرمز را شروع كرده است و یك ناو محافظ هلندی هم ظرف دو هفته به آن ملحق خواهد شد.
این ائتلاف، جدای از ائتلافی است كه آمریكا با مشاركت ۶ كشور دیگر در خلیج فارس بوجود آورده است.
به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، تلاش آمریكا و تعدادی از كشورهای اروپایی برای حضور نظامی در خلیج فارس با ادعای تضمین امنیت كشتیرانی در تنگه هرمز در حالی مطرح می شود كه مقامات كشورمان بارها تایید نموده اند، به پشتوانه مرزهای ساحلی ممتد ایران با خلیج فارس و پیشینه تاریخی حفاظت از این منطقه، تأمین امنیت آن، همواره به عهده ایران بوده و خواهد بود.
بر این اساس به نظر می آید باوجود اهداف ادعا شده برای این فعالیت ائتلاف دریایی، حضور نظامی كشورهای مختلف در تنگه هرمز تنها منجر به گسترش تنش در این منطقه می شود.



1398/11/11
12:29:22
5.0 / 5
4483
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام