حزب اعتماد ملی:

تراژدی كولبری چه زمانی اختتام می یابد؟

تراژدی كولبری چه زمانی اختتام می یابد؟

خبرگزاری نام: حزب اعتماد ملی با صدور پیامی به دنبال درگذشت دو برادر نوجوان كه در راه كولبری در سرما جان خودرا از دست دادند، اصرار كرد كه «فرهاد خسروی» نماد محرومیت مردمی است كه با تمول گرایی و تمركزگرایی مسئولان، در گوشه ای از همین وطن، تنها و دور افتاده اند.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:
تصویر نوجوان 14 ساله جان باخته در سرمای مریوان، بر عمق جان هر انسانی چنگ می زند؛ نوجوانی كه برای لقمه ای نان، راهی جز مرز و كولبه بری نیافت و به همراه برادر 17 ساله اش دل به سرما زد.
دغدغه نان، برای برخی به قیمت جان تمام می شود و نان، این دفعه قربانیان كوچكی گرفته است. اما آیا تصویر پیكر فرهاد خسروی با مشت گره كرده، جدای از فضای احساسی و كوتاه مدت چند روزه در فضای مجازی، می تواند تلنگری به مسئولان برای رفع مشكلات مردم این مناطق باشد؟ بحران بیكاری و فقر، خیلی از مردم كردستان و آذربایجان غربی را محكوم به انتخاب شغلی كرده كه جز لقمه ای نان، درد و رنج و بیماری و مرگ برای این مردم صبور و غیور آورده است. نوجوان چهارده ساله در آستانه ماه چهارم تحصیلی چرا به همراه برادر نوجوانش باید راهی جز كولبری نیابد و هر دو یخ بزنند و اشك را بر چشم همگان جاری كنند؟ تراژدی كولبری چه زمانی اختتام می یابد؟
ایجاد زیرساخت های صنعتی و ساخت كارخانه و كمك به رونق كشاورزی و دامداری در آبادی های منطقه، جزو وظایف دولت می باشد كه در همه سال های گذشته از آن كوتاهی شده است. «فرهاد خسروی» نماد محرومیت مردمی است كه با تمول گرایی و تمركزگرایی مسئولان، در گوشه ای از همین وطن، تنها و دور افتاده اند. عبور از این وضعیت نیازمند تغییر نگاه مسئولان ارشد، نسبت به مشاركت نخبگان در تدبیر امور در رابطه با مناطق مرزی است و دولت مدعی تدبیر نیز باید با تبعیض مثبت نسبت به این مناطق محروم مانده، با عنایت به ظرفیت های این مناطق، زیرساخت های رونق اقتصادی و اشتغال زایی در آنها را ایجاد كند.
متاسفانه دولت ها نسبت به استفاده از شایستگان بومی برای تدبیر در امور و دریافت نیازها و مطالبات منطقه ای و رفع این نیازها، كوتاهی كرده اند؛ كوتاهی جبران ناپذیری كه حالا با مرگ دو نوجوان، تلخی خودرا بیشتر از پیش نشان میدهد.
حزب اعتماد ملی كه همواره از بدو تاسیس با تاكیدات دبیركل، پیگیر حقوق اقوام بوده، ضمن تسلیت به خانواده دغدار این دو نوجوان، مردم شریف مریوان و سروآباد و ملت ایران، از دولت می خواهد با تشكیل هیئتی ویژه، نسبت به رفع مشكلات مردم محروم مانده مناطق مرزی اقدام عاجل كند و تا آن زمان، پیگیر اصلاح برخوردهای بعضی از نیروهای مرزبانی با كولبران شود.




منبع:

1398/10/01
11:55:30
5.0 / 5
4278
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام