تهدید تغییرات اقلیمی به سمت این شهرهاست

تهدید تغییرات اقلیمی به سمت این شهرهاست

به گزارش خبرگزاری نام، خراسان رضوی افزایش سطح دریا به شهر های ساحلی بیشتر از یک تریلیون دلار خسارت وارد می نماید.


به نقل از ویفروم، نتایج تحقیق اخیر از پیشبینی های هشداردهنده ای برای اقتصادهای جهان پرده برداری کرده است، به صورتی که تخمین زده می شود تاثیر افزایش سطح آب دریاها بر شهر های ساحلی، تا پایان قرن به بیشتر از یک تریلیون دلار برسد.
این پدیده که عامل آن، تغییرات اقلیمی است، تهدید قابل توجهی برای این مناطق شهری است که میلیونها نفر در آن زندگی و کار می کنند. شهر های ساحلی با ادامه افزایش سطح دریاها، باید با حقیقت افزایش سیل، فرسایش و جابجایی بالقوه جوامع روبرو شوند.
علت اصلی افزایش سطح آب دریاها ذوب شدن یخ های قطبی و یخچال های طبیعی است که با گرم شدن کره زمین تشدید می شود. علاوه بر این، انبساط آب دریا با گرم شدن آن به این افزایش کمک می نماید.
داده های علمی نشان داده است که سرعت افزایش سطح دریا در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است و انتظار می رود اگر این روند ادامه یابد افزایش دمای جهانی هم ادامه داشته باشد.
شهر های ساحلی در سرتاسر آمریکای شمالی برای مقابله با چالش های ناشی از افزایش سطح دریا، احتیاج به راهبردهای سازگاری و کاهش سطح دریا را تشخیص می دهند. سازگاری شامل ایجاد تغییراتی برای به حداقل رساندن تاثیر مانند ساخت دیوارهای دریایی و طراحی مجدد مناظر شهری است. از طرفی، کاهش دلایل تغییرات آب وهوایی، به طور عمده بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، تمرکز دارد.
موفقیت در مبارزه با افزایش سطح دریا مستلزم همکاری بین دولت ها، جوامع، دانشمندان و مشاغل است. راهکارهای نوآورانه، آگاهی عمومی و سرمایه گذاری آماده در اقدامات تاب آوری بسیار مهم هستند.
با عنایت به این که بیشتر از ۴۰ درصد از جمعیت جهان در ۱۰۰ کیلومتری ساحل زندگی می کنند، روند رو به افزایش و به صورت فزاینده ای در معرض خطرات آب وهوایی قرار دارند، راهکارهای سازگاری فوری و مبتکرانه برای رویارویی با چالش های مختلف و متنوع برای جوامع و اکوسیستم ها در این مناطق مورد نیاز است.
بیشتر از ۶۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا کمتر از ۱۰ متر بالاتر از سطح متوسط دریا زندگی می کنند، در عین حال، تغییرات آب وهوایی افزایش سطح دریا را تسریع و سیل های ساحلی را شدیدتر و مخرب تر می کند.
مقاله کامل در مجله Scientific Reports انتشار یافته است.



1402/11/02
13:10:30
0.0 / 5
349
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام