كریمی عنوان كرد:

كمبود اعتبارات فرهنگی هنری استان مركزی

كمبود اعتبارات فرهنگی هنری استان مركزی

به گزارش خبرگزاری نام ایسنا/مركزی نماینده اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: میزان اعتبارات فرهنگی و هنری در استان مركزی خیلی كم است.


علی اكبر كریمی در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان مركزی كه امروز در اراك انجام شد با اشاره به تنوع و گستردگی مصادیق هنر و فرهنگ در استان بیان كرد: استان مركزی با وجود اینكه بر طبق سبقه صنعتی خود شناخته می شود اما خاستگاه فرهنگ و هنر است و این تنوع در كمتر استانی دیده می شود و لازم است به این تنوع عنایت ویژه ای صورت گیرد.

وی اشاره كرد: سابقه سینما و تئاتر در استان مركزی و اراك به بیشتر از 70 سال می رسد اما امروز سینما در اراك گرفتار مهجوریت است، همین طور با وجود داشتن ظرفیت و هنرمندان ارزشمندی در هنر تئاتر، اما تنها سالن بلك باكس استان در ساوه مستقر است.

كریمی با اشاره به پروژه های فرهنگی اراك همچون تالار و كتابخانه مركزی كه با پیشرفت فیزیكی بالا نیازمند حمایت برای تكمیل شدن هستند، اظهار داشت: در حدود 15 سال پیش راه اندازی تالارهای مركزی در سطح ملی عنوان شد، اما این تالارهنوز در اراك به بهره برداری نرسیده و ساخت آن با تاخیر مواجه می باشد.

نماینده مردم اراك، خنداب و كمیجان در مجلس شورای اسلامی به وضیعت پرسنل مركز علمی كاربردی فرهنگ و هنر اراك اشاره نمود كه با تعطیلی این مركز گرفتار مشكل شده اند و خواهان توجه جدی برای رفع این مشكلات شد.

وی با اشاره به وضعیت نشریات استان مركزی بیان كرد: اراك دارای سابقه 110 ساله در حوزه نشریات است و روزنامه اتفاق در سال 1286 به چاپ می رسید، اما امروز شرایط نشریات در شان استان نیست و حمایت جدی در حوزه بیمه، مسكن، امنیت شغلی، ثبات شغلی خبرنگاران ضروری می باشد، همین طور لازم است كه عدالت در توزیع یارانه نشریات رعایت شود و مشكلاتی كه با گرانی كاغذ، زینك و... حادث شد موجب زمینگیر شدن بسیاری نشریات شده است كه باید به آن توجه جدی شود.

كریمی با اشاره به سوژه مالیات نشریات، اشاره كرد: در قانون مالیات مستقیم، معافیت مالیاتی مطبوعات به صراحت بیان شده است و لازم است كه وزیر ارشاد رایزنی با وزارت اقتصاد و دارایی برای رفع موانع اجرایی این قانون داشته باشد.

وی با تاكید بر تقویت كارهای فرهنگی و هنری در استان مركزی اضافه كرد: میزان اعتبارات فرهنگی و هنری در استان مركزی خیلی كم است، خوشبختانه بتازگی گشایش هایی چون برگزاری نمایشگاه كتاب بعد از 10 سال در حوزه فرهنگ استان حاصل شده است و امید است كه ضعف هایی كه در دوره های مدیریتی قبلی وجود داشت رفع گردد.

كریمی پیشنهاد داد: استان مركزی زادگاه امام راحل است و پیشنهاد می شود جشنواره ملی، فرهنگی و هنری به نام امام راحل در استان پایه گذاری شود كه اساسا زمینه توسعه فرهنگ و هنر استان در سطح ملی و بین المللی را فراهم می آورد، همین طور لازم است كه با عنایت به پدیده قرآنی استان مركزی كه همان"كربلایی كاظم ساروقی" است این ظرفیت در عرصه بین المللی شناخته شود.




منبع:

1398/09/21
15:56:15
5.0 / 5
4149
تگهای خبر: قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام