نتانیاهو به دنبال توافق امنیتی با آمریکا در قالب نرمال سازی روابط با عربستان

نتانیاهو به دنبال توافق امنیتی با آمریکا در قالب نرمال سازی روابط با عربستان

به گزارش خبرگزاری نام، چهار مقام آمریکایی و صهیونیستی به پایگاه خبری اکسیوس گفتند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قالب برنامه آمریکا برای نرمال سازی روابط میان این رژیم و عربستان سعودی، به دنبال دریافت توافقی امنیتی برای مقابله با ایران است.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، اکسیوس نوشت، «در زمانیکه ایران درحال توسعه برنامه هسته ای خود است»، توافق رسمی میان رژیم صهیونیستی و آمریکا سبب عرضه تضمین های امنیتی قوی تر به این رژیم خواهد شد.
سه مقام صهیونیستی و آمریکایی به اکسیوس گفتند که نتانیاهو مساله توافق امنیتی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را در تماس تلفنی پیشین خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئیه بیان کرد.
به قول مقامات، نتانیاهو به بایدن گفته که می خواهد رون درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی را برای عرضه پیشنهادی با جزئیات به واشنگتن بفرستند.
یک مقام ارشد صهیونیستی به اکسیوس گفت، درمر محرک اصلی این طرح بوده و این مساله تنها کمی بعد از نخست وزیر شدن بنیامین نتانیاهو پیش کشیده شده است.
مقامات صهیونیستی مدعی شده اند که این توافق پیشنهادی بر روی تضمین های امنیتی آمریکا پیرامون تهدید هسته ای-نظامی احتمالی ایران متمرکز است.
به نوشته اکسیوس، دفتر نتانیاهو اعلام نموده که درمورد گفت وگوهای دیپلماتیک خصوصی اظهارنظر نخواهد کرد.
یکی از سخنگوهای شورای امنیت ملی آمریکا به سوالات درمورد طرح نتانیاهو پاسخ نداد اما عنوان نمود که دولت "به حمایت کامل از نرمال سازی روابط با اسرائیل" ادامه می دهد و با "شرکای منطقه ای درمورد چگونگی حصول پیشرفت های بیشتر گفتگو خواهد کرد".




منبع:

1402/05/18
23:08:18
0.0 / 5
278
تگهای خبر: برنامه , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
لینک دوستان خبرگزاری نام
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام