نوروزی :

وزارت صمت باید تفکیک شود

وزارت صمت باید تفکیک شود

به گزارش خبرگزاری نام، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: مجلس باید تفکیک وزارت صمت را بپذیرد چونکه ادغام صنعت و معدن و بازرگانی از ابتدا اقدامی اشتباه بود، حوزه بازرگانی مسئولیت های سنگینی دارد که بلاتکلیف مانده است.



حجت الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و استیضاح وزیر مربوطه اظهار داشت: رئیس جمهور با عرضه پیشنهاد جدا کردن وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن، عملاً استیضاح وزیر صمت را پذیرفت و قرار بر اینست که دو وزیر جدید برای وزارت خانه ها پس از تفکیک شدن معرفی شوند.
وی اضافه کرد: به بیان دیگر با عنایت به آنچه رخ داد میتوان اظهار داشت که آقای فاطمی امین در عمل استیضاح شد. چون که پس از تفکیک وزارت صمت، دو وزیر جدید توسط دولت به مجلس پیشنهاد خواهد شد و نمایندگان صلاحیت آنها را بررسی خواهند کرد.
نوروزی در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را تصویب خواهد کرد؟ خاطرنشان کرد: صد در صد مجلس باید بحث تفکیک این وزارت خانه را بپذیرد. چون که ادغام حوزه صنعت و معدن و حوزه بازرگانی از ابتدا هم اقدامی اشتباه بود.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این که حوزه بازرگانی شامل مسائل سنگین و مسئولیت های دشواری می شود، تاکید کرد: هم اکنون حوزه بازرگانی بلاتکلیف است. یک روز مسئولیت آنرا به وزارت صمت می سپارند و روز دیگر به وزارت کشاورزی. اما نکته مهم آن است که این حوزه به هر وزارت خانه ای واگذار می شود، آن وزارت خانه از کار اصلی خود عقب می ماند.
وی با اشاره به اینکه حوزه بازرگانی نیازمند یک وزارت خانه مستقل است، تصریح کرد: کار اصلی حوزه بازرگانی باید با همکاری و کمک تعزیرات حکومتی، اصناف و اتحادیه ها و سایر نهادهای مربوطه ذیل وزارت خانه مدیریت شود تا مسائل و مشکلات این عرصه مرتفع شوند.
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در انتها اظهار داشت: تفکیک وزارت صمت حتما باید صورت بگیرد اما از رئیس جمهور می خواهیم افراد کارکشته و زبده را برای تصدی وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی نماید تا این دو حوزه بتوانند از مسائل فعلی به سلامت عبور کنند.

1401/07/07
12:27:14
0.0 / 5
544
تگهای خبر: دولت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام