دلار باردیگر بالا پرید

دلار باردیگر بالا پرید

به گزارش خبرگزاری نام ایسنا به نقل از رویترز نوشت: احتمال دیدار رؤسای جمهور آمریكا و چین برای كاهش تنش های تجاری به صعود نیرومند دلار در مقابل ارزهای مختلف منجر گردید.


در آخرین روز معاملات بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر كاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریكا و چین قرار گرفت. مقرر است ژی جین پینگ، رئیس جمهور چین با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در هفته های آینده دیدار و درباب راهكارهای برون رفت از بن بست فعلی گفتگو كند. واسیلی سربریاكوف، تحلیل گر معاملات ارزی در بانك "یو بی اس" اظهار داشت: سیگنال های مختلفی در بازار دریافت شد اما در نهایت میل دلار به افزایش بود. با عنایت به چشم انداز اقتصاد جهانی فكر می كنم دلار ارزشی بیش تر از ارزش ذاتی خود دارد. چین و آمریكا درگیر یك جنگ تجاری طولانی مدت بوده اند كه حالا وارد شانزدهمین ماه خود شده است و از آن بعنوان یكی از اصلی ترین دلیلهای كاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می شود تا جایی كه بانك جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال آینده را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد كرده است. دو طرف طیف گسترده ای از محصولات وارداتی یكدیگر را مشمول تعرفه های اضافی كرده اند. از طرف دیگر هر چند رئیس جمهور چین گفته كه چین به دنبال پرهیز از یك جنگ تجاری با واشنگتن است اما در عین حال گفته است كه این كشور هراسی از اقدام متقابل در صورت ضرورت ندارد. طرف آمریكایی نیز سیگنال های متناقضی را فرستاده تا جایی كه نمایندگان مجلس سنا از دولت خواسته اند تا معافیت همكاری با شركت چینی هوآوی را لغو كند.
ری آتریل، تحلیل گر معاملات ارزی در بانك ملی استرالیا اظهار داشت: اخبار متضاد سبب شده است تا بازار حدس های مختلفی بزند و كسی نمی داند كه مقرر است در نهایت چه اتفاقی بیافتد. شاخص دلار كه نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد، با ۰.۲۷ درصد افزایش در مقایسه با روز گذشته و در سطح ۹۸.۱۷۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانك سوئیس معادل ۱.۰۰۲۷ دلار اعلام گردید. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در جمع مقامات كاخ سفید گفته است كه چین و آمریكا در حال حركت به سمت حصول توافق تجاری هستند. با این وجود وی تهدید كرده است كه اگر دو طرف به توافق نرسند، تعرفه ها بر روی محصولات وارداتی آمریكا از چین را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. در حوزه برگزیت نیز حزب محافظه كار كماكان از رقیب اصلی خود یعنی حزب كارگر در نظرسنجی ها پیش است. جرمی كوربین- رهبر حزب كارگر- وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای دومین بار برگزار خواهدنمود اما افزوده كه در جریان این همه پرسی موضعی بی طرف اتخاذ خواهدنمود. در آخرین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۴ درصد كاهش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۸۳۳ دلار مبادله شد. هر یورو نیز با ۰.۲۵ درصد كاهش به ۱.۱۰۱۸ دلار كم شد. هم چنین هر دلار آمریكا به ۱.۳۳۰۲ دلار كانادا افزایش پیدا كرد. در مقابل همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۴۳ دلار سنگاپور مبادله شد. در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همین طور هر دلار به ۱۰۸.۶۳۴۹ ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی، هر دلار آمریكا به ازای ۱.۴۷۳۵ دلار مبادله شد. هم چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۳۹۵ یوان چین اعلام گردید. میشل مك كارتنی، استراتژیست ارزی در موسسه " سی ام سی ماركتس" اظهار داشت: مساله نگران كننده در مقطع فعلی این است كه تا آخر سال رشد اقتصادی در سطح جهان كاهشی خواهد بود و این مساله تاثیر مستقیمی بر روی نرخ های برابری ارزهای اروپایی در مقابل دلار خواهد داشت. ۲۲۳۲۲۳


منبع:

1398/09/04
23:47:15
5.0 / 5
4382
تگهای خبر: دولت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام