خضریان خبر داد؛

فرصت سازمان امور اراضی برای تدوین تشویق و تنبیه ها جهت سنددار شدن

فرصت سازمان امور اراضی برای تدوین تشویق و تنبیه ها جهت سنددار شدن

خبرگزاری نام: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: قرار شد سازمان امور اراضی طی 2 هفته راهکارهای تشویقی و تنبیهی و همین طور مسیرهای اطلاع رسانی مقتضی به کمیسیون عرضه نماید.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، اظهار داشت: کمیسیون با دعوت از وزیر جهاد کشاورزی، رؤسای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور اراضی و همین طور نمایندگانی از سازمان بازرسی کل کشور و مرکز تحقیقات به بررسی آخرین وضعیت اجرای قانون حدنگار در کشور پرداخت.
وی اضافه کرد: بعد از بررسی ها و نظارت های میدانی انجام شده شده از طرف کمیسیون اصل ۹۰ از بخش های مختلف کشور و جلسات گوناگون با مسئولین ذیربط بررسی ها نشان میدهد اراضی زراعی حدنگاری شده نیز بصورت موثر و دقیق انجام نشده و نیاز به بازبینی جدی دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اشاره کرد: در این نشست قرار شد سازمان امور اراضی طی ۲ هفته راهکارهای تشویقی و تنبیهی و همین طور مسیرهای اطلاع رسانی مقتضی بوسیله رسانه ها در امتداد آگاهی بخشی به بهره برداران از اراضی کشاورزی برای همکاری با مجریان طرح کاداستر را بمنظور استفاده از مزایای سنددار شدن اراضی زراعی به کمیسیون عرضه نماید. همین طور سازمان ثبت موظف شد قوانین، دستورالعمل ها و بخشنامه هایی که مانع از اجرای صحیح و کامل قانون حدنگار است را استحصال کرده و به کمیسیون اصل نود تقدیم کنند تا کمیسیون در جلسه ای با دستگاه های مرتبط درباب اصلاح و بازبینی در آنها تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند. ضمنا قرار شد سازمان ثبت تا اختتام شهریورماه با بهره گیری از توان داخلی خود قسمتی از طرح حدنگار را پیش برده و گزارش آنرا به کمیسیون ارائه نماید و بخش دیگر روال اجرای قانون نیز با بهره گیری از توان بخش خصوصی اجرائی شود.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در آخر اظهار داشت: قرار شد موضوع تهیه نقشه اراضی زراعی همراه با انطباق و مستندسازی آنها توسط سازمان ثبت و با نظارت و همکاری سازمان نقشه برداری و امور اراضی صورت گیرد و از اختصاص هرگونه بودجه در این خصوص به سازمان امور اراضی جلوگیری شده و سازمان ثبت از محل درآمدهای مندرج در قانون در تهیه نقشه ها استفاده نماید.


منبع:

1401/03/24
08:41:42
0.0 / 5
466
تگهای خبر: قانون , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام