واكنش نماینده مردم صومعه سرا به اصلاح قیمت بنزین

واكنش نماینده مردم صومعه سرا به اصلاح قیمت بنزین

به گزارش خبرگزاری نام نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مبحث اصلاح ناگهانی قیمت بنزین اظهار نمود: در این تصمیم گیری نه به نگرانی مردم، نه به ضررهای این عمل و نه به ضررهایی كه به مردم وارد می شود كه همیشه دغدغه رهبری بوده است توجه نشد.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، كاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: در فرمایشات مقام معظم رهبری و همینطور نوع عملكرد سران قوا در تصمیم گیری های اخیر به خصوص بحث بنزین مواردی قابل توجه است. آقا فرمودند بنده در این مورد سررشته و تخصص كافی ندارم و من گفتم اگر سران قوا تصمیم بگیرند حمایت می كنم. ایشان سران قوا را قابل اعتماد و امین خود و مردم دانسته و به نظرات آنها احترام می گذارد كه این نشان از جایگاه بالای ولایت فقیه دارد كه بزرگترین نعمتی است كه خویش را سپر تصمیمات سران قوا می داند. به همین جهت مسئولین و سران قوا نباید با غفلت از این فرصت ها به جایگاه ولی فقیه و مردم بی توجه باشند. در این مورد حساس بدون توجه به زمان و مشكلات معیشتی مردم و حتی بدون توجه به نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی این كار ناپخته را انجام دادند. این هم نوعی بی احترامی به خانه ملت و ملت شهیدپرور ایران است.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: مگر در اینباره در چند مرحله استمزاج از نمایندگان را ملاحظه نكردید؟ آنها در این شرایط موافق این عمل نبودند. با كمی تامل می توان فهمید در این نوع رفتارها به تخصص توجهی نشده، چون كه بهترین مكان برای رسیدگی این مورد ها كمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و صحن خانه ملت است.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا بهتر نبود و بهتر نیست مسئولین شورایعالی هماهنگی – اقتصادی به جای پرداخت پول نقد و به باعث آن از بین بردن پول ملی، صدمه زدن به نقدینگی كشور و رشد و افزایش نقدینگی و افزایش قیمت ها با مشورت مجلس شورای اسلامی و سایر قوا نسبت به كاهش قیمت ها تلاش كنند؟ نه افزایش نقدینگی، آیا دولت با پرداخت این مبلغ به خانوارهای كم درآمد یعنی دادن ۵۰ هزار تومان به یك نفره ها و نهایتا ۲۰ هزار تومان برای هر كدام ۸ یا ۹ نفره ها یا با افزایش آن می تواند گرانی و تورم را كم كند یا نه؟
دلخوش اظهار نمود: آیا عزیزان كه شعار پیشگیری از گرانی می دهند یا بعضی از دستگاه ها كه این چند روز حرف مفت می زنند بررسی نموده اند كه این مدت به چه میزان قیمت ها افزایش پیدا كرده است؟ حالا برخی دلالان و فرصت طلبان سبب افزایش بی رویه قیمت در سایر خدمات و كالاها شده و می شوند. چه كسی باید پیگیر و پاسخگوی این مورد باشد. دولت باید مصمم تر برای كنترل قیمت ها قدم بردارد. امید است در این راه غفلت نكند. آیا تضمینی وجود دارد كه این مبلغ كه امروز برای خانوارها واریز می شود ادامه پیدا كند؟ چون تجربه اینگونه نشان نمی دهد. آیا با سه نرخی شدن كالاهایی مانند بنزین فساد اقتصادی كاسته می شود یا بیشتر می شود؟ مگر پس از انقلاب تجربه نكردیم كه كالاهای كوپنی فساد ایجاد كرد؟ ارزی كه چند قیمتی شد فساد ایجاد نكرد؟ تجربه نشان داد هر زمان كالایی چند نرخی شد رانت خواران و فاسدان اقتصادی از آن محل سوء بهره برده و كار را برای دستگاه های نظارتی – امنیتی و سایر قوا سخت كرده اند.
او در آخر افزود: دولت برای كنترل توزیع بنزین با سه قیمت ۱۵۰۰ تومان، ۳۰۰۰ تومان و ۳۵۰۰ تومان چه برنامه ای دارد؟ آیا ۶۰ لیتر در ماه یعنی روزی دو لیتر به خصوص با این مشكلات اشتغال كافی است؟ آنها كه با مسافركشی نان بر سر سفره زن و بچه می برند و وسائل نقلیه عمومی ندارند چه كنند؟ آیا به دنبال توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی كه حتما با نیت خیر بوده كالاها و خدمات با همان قیمت تحویل مردم داده شد؟ یا چند نرخی شدن ارز منابع كشور را گرفتار مشكل كرد؟ رهبر معظم انقلاب با تدبیر هوشمندانه مثل همیشه راه مردم عزیز كه صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند را از اشرار كه به اموال عمومی مانند بانك ها صدمه می زنند، جدا دانسته است.



1398/08/27
14:40:03
5.0 / 5
4311
تگهای خبر: خدمات , دولت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام