فرهنگی :

کالا جایگزین ارز ترجیحی شود

کالا جایگزین ارز ترجیحی شود

به گزارش خبرگزاری نام عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صورتیکه دولت راهکار جایگزینی را در نظر نگیرد، به هیچ وجه نباید ارز ترجیحی حذف شود.



محمدحسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره عزم دولت برای اصلاح روند تخصیص ارز ترجیحی، گفت: اگر مقرر است ارز ترجیحی حذف شود، حتما باید جایگزینی برای آن پیش بینی شود.
وی بیان کرد: جایگزین مناسب ارز ترجیحی آنست که باید به عموم مردم سهمیه کالا داده شود؛ به این معنا که دولت نباید فقط از مابه التفاوت این ارز، یارانه دهد، بلکه می تواند بوسیله حذف واسطه ها و واردات، خودش یکسری کالاها را در اختیار مردم قرار دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: دولت می تواند کالاها و ارزاق مورد نیاز مردم را با قیمت پایین در اختیار آنان قرار دهد. البته علاوه بر موارد و کالاهایی که الان ارز ترجیحی به آنها تعلق می گیرد، لازم است یکسری از کالاهای دیگر مانند برنج که ارز ترجیحی هم اکنون به آنان تعلق نمی گیرد هم با قیمت پایین در اختیار مردم قرار دهد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: برای این کار امکانات کافی در اختیار دولت قرار دارد. برای مثال، کارت های یارانه در اختیار مردم است و دولت می تواند برای آنان اعتبار تعریف کند. باید اقلام اساسی با قیمت پایین و در همه نقاط کشور در اختیار مردم قرار گیرد.
وی گفت: همین طور تعدادی از افراد تمایل دارند که کالاهای اساسی را درب منزل خود دریافت نمایند که این کار بوسیله سامانه هایی که در اختیار داریم، شدنی است.
فرهنگی متذکر شد: در گذشته و زمان جنگ ما با کوپن سروکار داشتیم، اما الان سیستم های الکترونیکی و دستگاه پوز وجود دارد، شبکه توزیع منظمی در کشور به وجود آمده و روش هایی مانند پیک راه افتاده است و خیلی راحت می توان کالاهای اساسی را در اختیار مردم قرار داد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورتیکه اراده کافی برای این مساله وجود نداشته باشد و دولت راه حل جایگزینی را در نظر نگیرد، به هیچ وجه نباید ارز ترجیحی حذف شود.




منبع:

1400/12/12
12:41:07
0.0 / 5
589
تگهای خبر: دولت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام