مخبر:

جهش تولید و امنیت غذایی بر پایه تکنولوژی های جدید به الگویی برای سایر بخش ها تبدیل گردد

جهش تولید و امنیت غذایی بر پایه تکنولوژی های جدید به الگویی برای سایر بخش ها تبدیل گردد

خبرگزاری نام: در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور ارتقاء امنیت غذایی بر پایه توسعه کارهای دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این نشست با تبریک ولادت با سعادت امام جواد(ع) و با تاکید بر ضرورت دانش بنیان کردن فعالیت ها و پروسه های مختلف در دولت، اظهار داشت: خوشبختانه کشور ما در حوزه کارهای دانش بنیان و تکنولوژی های جدید از پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی برخوردارست و جزو کشورهای پیشرو دراین زمینه هستیم.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به توانمندی های گسترده جوانان تحصیلکرده کشور گفت: به فضل الهی جوانان تحصیلکرده و مستعد در اقصی نقاط کشور مشغول فعالیت در حوزه تکنولوژی های جدید هستند و از نظر دانش و نیروی انسانی کمبودی نسبت به سایر کشورها نداریم.
وی ادامه داد: امروز ۳۰ الی ۳۵ درصد هزینه تمام شده مردم در محصولات غذایی و کشاورزی مربوط به حمل و نقل و فاصله محل تولید با محل مصرف این محصولات است که می توانیم با اتکا به تکنولوژی های جدید و با بهره گیری از علوم دانش بنیان گام های موثری در کاهش هزینه های تمام شده برای مردم برداریم.
معاون اول رئیس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواست طرحی جامع و قابل اجرا برای همکاری در حوزه امنیت غذایی به همراه برنامه زمان بندی و تقسیم وظایف مشخص عرضه کنند تا این برنامه هر چه زودتر عملیاتی شود و شاهد آثار آن در کاهش وابستگی، صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه های سفره مردم باشیم.
مخبر با اشاره به ضرورت تدوین برنامه مشترک وزارت جهاد کشاورزی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در زمینه امنیت غذایی دانش بنیان ابراز امیدواری کرد برنامه همکاری این دو دستگاه اجرائی هر چه سریعتر نهایی و به الگویی برای دانش بنیان شدن سایر بخش ها تبدیل گردد.
در این نشست که معاون علمی رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی حضور داشتند، دکتر ستاری گزارشی از پیشنهادات این معاونت بمنظور جهش تولید و امنیت غذایی با بهره گیری از تکنولوژی های جدید ارائه کرد و به تشریح جزئیات این پیشنهادات و نتایج آن پرداخت.
جهش تولید غذایی با بهره گیری از تکنولوژی های جدید، تکمیل زنجیره ارزش محصولات دانش بنیان، مدیریت فناوری های اجرائی، توسعه گلخانه های هوشمند، به روز کردن ماشین آلات کشاورزی، توسعه گیاهان متناسب با اقلیم، تولید خوراک های جایگزین برای دام و طیور، ایجاد مزارع نوآوری اصلاح نژاد دام و نباتات و توسعه پرورش دریایی آبزیان همچون محورهای پیشنهادات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد این پیشنهادات در قالب طرحی مشترک و جامع به همراه برنامه زمان بندی برای اجرا، بعد از تدوین و تصویب در جلسه هیات دولت ارائه شود.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست بر ضرورت دانش بنیان کردن کارهای کشاورزی اصرار کرد و از آمادگی این وزارتخانه برای تسهیل مسیر و پشتیبانی از عملیاتی کردن پیشنهادات مصوب آگاهی داد.
گفتنی است در امتداد توسعه کاربردی تکنولوژی های جدید و کارهای دانش بنیان در تمامی دستگاه های اجرائی کشور، جلساتی در معاونت اول ریاست جمهوری تشکیل شده با حضور معاون علمی ریاست جمهوری و سایر دستگاه های اجرائی زمینه های کاربردی کردن دانش نوین و به روز در کلیه کارهای دستگاه مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تصویب، عملیاتی می شود.



1400/11/23
23:47:54
0.0 / 5
613
تگهای خبر: برنامه , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام