در پیام های جداگانه؛

رؤسای جمهور ایرلند، گرجستان و مغولستان به رئیسی تبریک گفتند

رؤسای جمهور ایرلند، گرجستان و مغولستان به رئیسی تبریک گفتند

خبرگزاری نام: رؤسای جمهور ایرلند، گرجستان و مغولستان شروع به کار حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعنوان رییس جمهور اسلامی ایران را تبریک گفتند.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رؤسای جمهور ایرلند، گرجستان و مغولستان در پیام هایی جداگانه، شروع به کار حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعنوان رییس جمهور اسلامی ایران را تبریک گفتند. «مایکل دی هیگینز» رییس جمهور ایرلند در پیام خود به رییس جمهور کشورمان آورده است: «برای جنابعالی و مردم ایران در مبارزه با همه گیری کرونا و چالش های دیگر، همچون تامین صلح، امنیت که باید در کنار یکدیگر بدان رسیدگی نماییم، آرزوی توفیق می کنم.» رئیس جمهور گرجستان: روابط ایران و گرجستان برای رفاه مردم عمیق تر خواهد شد
خانم «سالومه زورا بیشویلی» رییس جمهور گرجستان نیز در پیامی با تبریک تحلیف و شروع به کار رییس جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی این کشور برای توسعه و تعمیق روابط دوستانه با ایران برمبنای اصول احترام و همکاری متقابل تاکید نمود. در این پیام خطاب به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی آمده است: «اطمینان دارم کوشش های جنابعالی در مقام ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، آینده ای پایدار، امن و موفق برای کشور ایران تضمین خواهدنمود.» رییس جمهور گرجستان همین طور ابراز امیدواری کرده است که با تلاش مشترک ایران و گرجستان، روابط موجود بین دو کشور برای رفاه مردم عمیق تر خواهد شد. رئیس جمهور مغولستان: دولت سیزدهم موجبات توسعه بیشتر روابط دو کشور را فراهم خواهد کرد
«اوخناگین خورلسوخ» رییس جمهور مغولستان نیز در پیامی با تبریک شروع به کار رییس جمهوری اسلامی ایران، ضمن آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، ابراز اطمینان کرد با شروع فعالیت دولت جدید در ایران، فصل جدیدی از همکاری ها میان دو کشور گشوده خواهد شد.
در این پیام با ابراز تأسف از این که به سبب محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا موفق به حضور در مراسم تحلیف حجت الاسلام رئیسی نشده است، پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را یاد شده قرار داده و ابراز اطمینان کرد که دولت سیزدهم فصل جدیدی در توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باز کرده و موجبات توسعه بیشتر روابط دوستانه و همکاری میان دو کشور را با تمرکز بر حوزه های اقتصادی فراهم خواهدنمود.


منبع:

1400/05/23
11:16:58
0.0 / 5
825
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام