ویس كرمی :

مناظره ها پوپولیستی نباشد

مناظره ها پوپولیستی نباشد

به گزارش خبرگزاری نام عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مناظره های انتخاباتی باید به شکلی باشد که نامزدها رئوس برنامه های یکدیگر را کاملا با احترام به چالش بکشند.



مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، درباب فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در خصوص این که کاندیداهای انتخابات وعده های غیرقابل تحقق ندهند، اظهار داشت: عرصه انتخابات، عرصه جلب آراء است و یکی از لطمه های آن وعده های غیرواقعی است.
وی اضافه کرد: مشکلات واقعی در کف جامعه وجود دارد که باید برای آنها راهکارهای حقیقی و واقعی پیدا کرد. اگر راهکارهای حقیقی نداشته باشیم، نمی توانیم مشکلات را حل نماییم.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برخی نامزدها وعده هایی می دهند که در حیطه اختیارات رییس جمهور نیست، یا با اختیارات سایر قوا در تعارض است، مثلا وعده هایی در مورد خدمت سربازی می دهند. این وعده ها توقعات کاذب به وجود می آورد.
ویس کرمی افزود: برخی وعده ها مانند افزایش یارانه ها تناسبی با توانمندی ها و ظرفیت اقتصادی کشور ندارد.
وی اشاره کرد: نامزدها نباید برای جلب رأی، هر کاری انجام دهند، چون عدم تحقق وعده های انتخاباتی محبوبیت آنها را پس از چهار سال می کاهد، وعده های غیراجرایی فضای عقلانی انتخابات را برهم می زند و فضای احساسی به وجود می آورد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: باید کاندیداهای انتخابات توسط افراد خبره و کارشناس به چالش کشیده شوند تا راه کارهای عملی و دقیق برای تحقق وعده های انتخاباتی بیان شود.
ویس کرمی اضافه کرد: جلسه مناظره های انتخاباتی باید از حالت عامه پسند و پوپولیستی بیرون رود و به سمت مناظره های نخبگانی برود. نخبگان باید نامزدها را به چالش بکشند تا وعده های دروغ مشخص شود.
وی اظهار داشت: مناظره های انتخاباتی نیز باید به شکلی باشد که نامزدها رئوس برنامه های یکدیگر را کاملا با احترام به چالش بکشند که این امر نشان دهنده بلوغ سیاسی نامزدها است.




منبع:

1400/03/15
12:48:26
0.0 / 5
947
تگهای خبر: آموزش , برنامه , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام