مهرعلیزاده در جمع خبرنگاران:

دنبال اقتصاد رقابتی هستم

دنبال اقتصاد رقابتی هستم

خبرگزاری نام: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید راه را برای فعالیتهای اقتصادی رقابتی باز نماییم، اظهار داشت: اقتصادی اجتماعی اجازه له شدن اقشار ضعیف زیر چرخ های توسعه را نمی دهد.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ضبط برنامه رادیویی در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: ما باید راه را برای فعالیتهای اقتصادی رقابتی باز نماییم.
اقتصاد رقابتی شود، تولید رشد می کند و تورم کنترل می شود
وی اضافه کرد: باید بتوانیم این سهم بیشتر از ۶۰ درصدی اقتصاد که در دست دولت می باشد را به رقم های پائین تر با طی یک روند طبیعی حداکثر ۲۰ الی ۲۵ درصد در خلال ۴ سال برسانیم. اگر این روش را پیش ببریم می توانیم اقتصاد رقابتی را حاکم نماییم و اگر اقتصاد رقابتی حاکم شود، تولید رشد کرده و با رشد تولید، تورم کنترل می شود.
مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: با کنترل تورم، نوسانات قیمتی در بازار کنترل خواهد شد. اینها مراحلی است که باید به دنبال هم در حوزه اقتصاد طی شوند تا بتوانند به آن مقصد مدنظر برسند. ما امیدواریم با الگوی صحیحی که اتخاذ خواهیم کرد، از پس این کار بربیاییم و اساسا برخواهیم آمد.
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: با همکاری دوستانم حدود دو سال است که بر روی این الگو کار کرده ایم و این الگو پایه گذاری شده و اصول صحیح علمی و تجربه شده ای در سطح دنیا تحت عنوان اقتصاد اجتماعی دارد.
اقتصاد اجتماعی اجازه نمی دهد مردم زیر چرخ توسعه له شوند
وی اقتصاد اجتماعی را یک اقتصاد توسعه ای همراه با مراقبت های اجتماعی به نحوی که بتواند حمایت های اجتماعی از بّعد تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگی، خدمات، بهداشت، هزینه های پزشکی و حداقل دستمزد دانست و افزود: اقتصاد اجتماعی می تواند حداقل های یک زندگی اجتماعی را برای مردم فراهم آورد و در عین حال مانع توسعه هم نمی گردد.
مهرعلیزاده عنوان کرد: مفهوم اقتصاد اجتماعی این است که اقتصاد راهش را باز می کند اما اجازه له شدن اقشار ضعیف در زیر چرخ های سنگین توسعه و رشد را هم نمی دهد.
ظرف ۳ تا ۴ ماه ریشه های تورم را خشک می کنممهرعلیزاده بیان نمود: از برنامه هایی که دارم و ان شاءالله از روز اول دولت و در عرض حداکثر سه تا چهار ماه انجام خواهم داد این است که ریشه های اصلی ایجاد تورم را از بین می بریم. وی افزود: این اقدامات با رفع موانع تولید و بخشنامه های سریع که بتواند قوانین و بخشنامه های ناکارآمد و بعضاً متناقض و متعارض را از بین ببرد و راه تولید و صادرات را باز کند، محقق خواهد شد و اثرات خویش را در ماه اول و دوم در بازار و عرصه تولید از خودش نشان خواهد داد. کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در مورد اصلاح سیستم بانکی، حتی اگر از روز اول عملیاتی شود، باز هم کار خواهد برد. در مورد کسری بودجه خوشبختانه راهکارهای خوبی دارم و برای مثال راهکارهای سابق مانند آینده فروشی، اوراق مشارکت یا چاپ کردن پول و... را نخواهیم داشت.موانع تولید را با حذف یارانه های پنهان برخواهیم داشتمهرعلیزاده اظهار نمود: با روش هایی مانند حذف یارانه های پنهان بدون اثرگذاری در زندگی مردم و اثرگذاری فزاینده در کالاهای مصرفی، پول مردم را به شکل تزریق در تولید و تزریق در تسهیلات تولید در اختیارشان قرار می دهیم و موانع را برخواهیم داشت. وی اظهار داشت: اثر این روش ها در چهار و پنج ماه اول دولت خودش را نشان خواهد داد؛ در مرحله اول، توقف تورم و سپس کاهش تورم.۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی کمکی به مردم نکردنامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اظهار داشت: ما یک رانت تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم و داریم. پارسال نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار در این حوزه به بازار تزریق شد با قصد این که کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد ولی در این جهت کمک موثری نکرد، بلکه به عکس آن تبدیل شد. وی افزود: مردم با قیمت های بالا و حتی گاها بر مبنایی قیمت های آزاد دلار و یورو در داخل اقلام را تهیه کردند در حالیکه مبنا این بود کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد اما این اتفاق کمک موثری نکرد.


منبع:

1400/03/07
15:13:50
0.0 / 5
863
تگهای خبر: برنامه , خدمات , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام