روحانی:

دستورالعمل بهداشتی انتخابات با قاطعیت اجرا شود

دستورالعمل بهداشتی انتخابات با قاطعیت اجرا شود

رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد مقابله با کرونا بر اجرای جدی و قاطع دستورالعمل تدوین شده در مورد پروتکلهای بهداشتی انتخابات تاکید نمود.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، پس از ظهر سه شنبه در حضور رئیس جمهور برگزار و در این نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی، کمیته های بهداشت و درمان، اجتماعی- امنیتی و اطلاع رسانی و تبلیغات گزارش های خودرا درباب وضعیت شهرها از نظر ابتلا، کنترل و مهار موج چهارم و همین طور اقدامات و نظارت های انجام شده در زمینه اجرای پروتکلهای بهداشتی ارائه کردند.
بر اساس گزارش ارائه شده از طرف کمیته بهداشت و درمان درباب وضعیت شهرهای کشور، خوشبختانه روند مهار موج چهارم و روند نزولی مبتلاشدن و فوت در همه استانها و شهرهای کشور طی روزهای گذشته ادامه دارد، اما در عین حال رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی برای مواجه نشدن به موج جدید بیماری همچنان مورد تاکید است.
در ادامه این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارش مبسوطی از تدوین دستورالعمل پروتکلی ویژه برای انتخابات ۱۴۰۰ و کارهای تبلیغاتی نامزدهای این انتخابات ارائه کرد که بر طبق این گزارش مواردی مشخص از اقتضائات و الزامات بهداشتی و پروتکلی برای هر مرحله از انتخابات تهیه و تدوین شده است.
بر اساس این گزارش در تدوین دستورالعمل مربوط به رعایت پروتکلهای بهداشتی در انتخابات و تبلیغات نامزدها که با همفکری و مشارکت کمیته بهداشت و درمان تهیه شده است، جنبه های عمومی مربوط به مردم و رعایت موارد خاص در رابطه با ستادهای انتخاباتی نامزدها در همکاری قرارگاه عملیاتی با ستاد اجرائی انتخابات و ستادهای تبلیغاتی نامزدها، به تفکیک مشخص و بر اجرای آن تاکید گردیده است.
حجت الاسلام حسن روحانی دراین زمینه به قرارگاه عملیاتی و کمیته های بهداشت و درمان و تبلیغات و اطلاع رسانی دستور داد نسبت به اجرای دقیق دستورالعمل تدوین شده و اطلاع رسانی سریع، دقیق و شفاف دراین زمینه با جدیت و قاطعیت اقدام نمایند.
وی با تاکید بر این که تضمین سلامت مردم نقش مهمی در افزایش مشارکت و شکوه انتخابات خواهد داشت، گفت: مردم باید اطمینان داشته باشند که در مراحل مختلف تبلیغات نامزدها و برگزاری انتخابات سلامت شان تضمین شده است. همه اهتمام و تلاش ما هم باید این باشد که همه امور مربوط به انتخابات به شکلی صورت گیرد که حفظ جان و سلامت مردم در اولویت اصلی باشد.
رئیس جمهور با اعلان اینکه از هر اقدامی که سلامت مردم را در انتخابات به خطر اندازد باید جلوگیری شود، به همه گروه های سیاسی و نامزدهای انتخابات سفارش کرد رعایت پروتکلهای بهداشتی را در اولویت اصلی برنامه های تبلیغاتی و کارهای خود قرار دهند.
روحانی با تاکید بر ضرورت رعایت قانون و دستورالعمل ها، اضافه کرد: رعایت قانون از طرف نامزدهای انتخابات و همه کسانی که دغدغه آنرا دارند، می تواند به ارزیابی مردم از صحت گفتار نامزدهای انتخاباتی در وفاداری به قانون و نحوه مدیریت کشور در آینده کمک نماید.
در همین رابطه، کمیته بهداشت و درمان باتوجه به رصد فضای سیاسی کشور و فضای خاص انتخاباتی حاکم بر جامعه طی روزهای آینده و با تاکید بر این که موفقیت در مقابله و مهار کرونا نیازمند آرامش در فضای عمومی کشور است، از ستاد ملی کرونا درخواست نمود با تصویب مصوبه ای از صاحبنظران سیاسی، ستادهای انتخاباتی و هواداران نامزدها، خواسته شود که بحث کرونا، مقابله با این بیماری و موضوع واکسیناسیون را سیاسی نکرده و از اظهارات متناقض و بعضاً هدفدار دراین زمینه اجتناب کنند.
وی دراین زمینه با تاکید بر این که سلامت مردم یک موضوع کاملاً غیرسیاسی است، از همه جناح های سیاسی و نامزدهای انتخابات خواست سلامت مردم را وارد مناقشات سیاسی نکرده و اجازه دهند کادر درمان و مدافعان سلامت، ماموریت اصلی خودرا که همان حفظ جان و سلامت جامعه است، به خوبی و بدون دغدغه انجام دهند.
سرعت گیری واکسیسناسیون بر طبق اولویت های تعیین شده در سند ملی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست از طرف کمیته بهداشت و درمان بود و در گزارشی از روند واکسیناسیون اعلام گردید که تا آخر همین هفته سالمندان بالای ۷۵ سال واکسن خودرا دریافت خواهند کرد و از بامداد پنج شنبه کار واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا شروع می شود که با ادامه این روند تا اختتام خرداد شاهد اتمام واکسیناسیون سالمندان و افراد دارای بیماریهای خاص خواهیم بود.
کمیته بهداشت و درمان همین طور با بیان ورود دو میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن از روز گذشته تا امروز و ادامه این روند در هفته های آتی، از سرعت گیری واکسیناسیون طی روزهای آینده در کشور آگاهی داد که رئیس جمهور در این رابطه با قدردانی از تلاش ها و اقدامات انجام شده بار دیگر بر شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق و سریع در زمینه واکسیناسیون تاکید و برخورد جدی با متخلفان دراین زمینه را ضروری دانست.
آقای روحانی بار دیگر با تاکید بر حمایت همه جانبه از تولید واکسن داخلی، ابراز امیدواری کرد که با ورود واکسن های تولید داخل روند قطع زنجیره بیماری و ویروس شتاب گیرد.

1400/02/28
21:47:31
0.0 / 5
841
تگهای خبر: برنامه , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام