وزیر تولیدات دفاعی پاكستان:

بنادر گوادر پاكستان و چابهار ایران رقیب هم نیستند

بنادر گوادر پاكستان و چابهار ایران رقیب هم نیستند

خبرگزاری نام: وزیر تولیدات دفاعی پاکستان ضمن اشاره به اینکه بنادر گوادر و چابهار همکار یکدیگرند، اظهار داشت: ظرفیت همکاری مشترک میان ایران، پاکستان و چین برای توسعه وجود دارد.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از وزارت راه و شهرسازی، زبیده جلال ضمن اشاره به سرمایه گذاری های دو کشور چین و هند در بنادر گوادر پاکستان و چابهار ایران، این دو بندر را نه رقیب یکدیگر، که همکار خواند و اظهار داشت: من فکر می کنم که بنادر چابهار و گوادر می توانند همکار باشند. هیچ شکی در این رابطه وجود ندارد. ما دوستی طولانی با ایران داریم و این دوستی به همین شکل با چین هم وجود دارد.
وی ضمن اشاره به ظرفیت مشترک همکاری سه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری خلق چین، اضافه کرد: ازاین رو هر سه کشور می توانند با هم کار کنند، با هم به جلو پیش بروند و با همدیگر توسعه پیدا کنند.
گفتنی است سرمایه گذاری هند در بندر چابهار ایران و چین در بندر گوادر پاکستان، سبب شد این گمان به وجود بیاید که ایران و پاکستان در عرصه تجارت دریایی به رقبای یکدیگر تبدیل گشته اند.
این در حالی است که مقامات ایرانی بارها اعلام نموده اند که بهره برداری از بندر چابهار در انحصار یک کشور نیست و تمام کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای، به شرط تأمین منافع ایران می توانند در بندر چابهار فعالیت کنند.
پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در اظهاراتی مشابه وزیر پاکستانی، دو بندر چابهار و گوادر را شرکای یکدیگر خوانده و از حضور دیگر کشورها همچون چین در بندر چابهار استقبال کرده بود.


منبع:

1400/02/07
18:34:57
0.0 / 5
1127
تگهای خبر: وزیر امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام