نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

تكلیف نابسامانی ها در حوزه جهاد كشاورزی مشخص شود

تكلیف نابسامانی ها در حوزه جهاد كشاورزی مشخص شود

خبرگزاری نام: نماینده شاهرود و میامی در مجلس طی تذكر كتبی به رئیس جمهور خواستار روشن شدن تكلیف نابسامانی های حوزه جهاد كشاورزی همچون سرمازدگی باغات و مشكلات دامداران شد.



به گزارش خبرگزاری نام به نقل از دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس، سید حسن حسینی شاهرودی در تذكر كتبی به حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی خواهان روشن شدن تكلیف آنچه وی نابسامانی های وزارت جهاد كشاورزی در تامین نهاده های دامی، مرغ های تولیدی، دامداری های پرواری و… دانست و اضافه كرد: برابر اعلام هواشناسی سرمایی بدتر از سنوات گذشته در پیش است و باغداران نگران محصولات خود هستند.
وی در این یادداشت كتبی آورده است: نهاده های دامی به حداقل خود رسیده و تكلیف مرغ های تولیدی در شهرستان شاهرود و میامی هنوز نامشخص است از طرف دیگر دام های پرواری مدت ها است كه از زمان كشتارشان گذشته و بازار ندارند.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس در ادامه تذكر كتبی به رئیس جمهور آورده است: شیر دامداران روستایی امروز روی دستشان مانده و همچنان مردم ما گوشت و مرغ و لبنیات را با قیمت بالا می خرند.
حسینی شاهرودی اما تذكر كتبی به رئیس جمهور درباره عملكرد حوزه جهاد كشاورزی را با یك سوال به انتها رسانده و گفته است: چه اقداماتی در حوزه كرونا و بخش جهاد كشاورزی تابحال انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری نام به نقل از مهر، تذكر كتبی حسینی شاهرودی در زمانی بیان می شود كه مدت ها است وزارت جهاد كشاورزی بدون وزیر بوده و سه روز پیش وزیر جدید این وزارتخانه معرفی شده و این در حالیست كه بنظر می رسد وزرای سابق جهاد كشاورزی در دولت های حسن روحانی هیچكدام عملكرد خوبی در حوزه كشاورزی، تامین خسارات سرمازدگی، تامین نهاده های دامی و… نداشته اند. شاهد مثال این امر ضررهای هنگفت كشاورزان و دامداران شهرستان های شاهرود و میامی طی پنج سال اخیر شمرده می شود كه بطور میانگین یك سوم آنها هم جبران نشده است.
امسال هم تمام محصولات كشاورزی و باغی شهرستان های شاهرود و میامی به سبب سرمای شدید روز بیستم فروردین ماه نابود شد و مشخص نیست كشاورزان كه هنوز خسارات سرمازدگی سال های قبل را هم كامل دریافت نكرده اند مقرر است در سال ۹۹ چگونه ارتزاق كنند.


منبع:

1399/01/25
16:20:56
5.0 / 5
2926
تگهای خبر: دولت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام