كنعانی:

شهروندان ایرانی از انجام سفرهای غیر ضروری به فرانسه پرهیز کنند

شهروندان ایرانی از انجام سفرهای غیر ضروری به فرانسه پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری نام، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ناآرامی های جاری در فرانسه در پی کشته شدن یک جوان ۱۷ ساله توسط نیروهای پلیس این کشور در حومه پاریس گفت: همانند گذشته سفارش می نماییم دولت و پلیس فرانسه ضمن خویشتنداری و پرهیز از خشونت، خواسته های معترضین را مورد توجه قرار دهند.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، کنعانی اضافه کرد: برخوردهای تبعیض آمیز با جمعیت مهاجر و اجتناب از پذیرش و اصلاح رفتارهای غلط در قبال آنان از طرف برخی کشورهای اروپایی، سبب بروز شرایط نامناسب برای شهروندان اروپایی همچون در فرانسه شده است.
بر این اساس انتظار می رود دولت فرانسه با رعایت اصول مبتنی بر کرامت انسانی، آزادی بیان و حق اعتراضات مسالمت آمیز شهروندان، به برخوردهای قهر آمیز با مردم خود پایان دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران تحولات جاری فرانسه را به دقت رصد می کند، اشاره کرد: به سبب وضعیت ناامن و غیرقابل پیش بینی در فرانسه، از هموطنان ایرانی ساکن این کشور می خواهیم از تردد غیرضروری در سطح شهر و حضور در مناطق درگیری اجتناب نمایند. همین طور شهروندان ایرانی از انجام سفرهای غیر ضروری به فرانسه در وضعیت بحرانی فعلی حتی الامکان اجتناب کنند.




منبع:

1402/04/11
08:07:40
0.0 / 5
308
تگهای خبر: دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام