قالیباف:

ترور نشانه فروماندگی دشمن است نه قدرت آنها

ترور نشانه فروماندگی دشمن است نه قدرت آنها

به گزارش خبرگزاری نام، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ترور نشانه قدرت دشمنان نیست بلکه از فروماندگی آنهاست، اظهار داشت: ترور در هر شکلی نشان از تلاش یک ظالم عاجز در مقابل یک مقتدر مظلوم دارد.


دکتر محمدباقر قالیباف شامگاه پنج شنبه ۱۷ آذر در آیین چهلم شهدای حادثه تروریستی چهارم آبان حرم مطهر شاهچراغ(ع) ضمن تسلیت ایام فاطمیه، چهلمین روز شهدای حرم شاهچراغ(ع)، چهل و یکمین سالروز شهادت آیت الله دستغیب و دومین سالگرد شهید استوارمحمود آبادی بیان نمود: این مناسبت ها، یک مبحث را در اذهان همه امت اسلامی و آزادگان جهان تداعی می کند و آن اینست که نظام سلطه و ظلم در مقابل حق، حربه و منطقی جز ترور ندارد که استفاده نمایند.
او با اشاره به اینکه ۴۱ سال قبل در همین استان ولایی و فرهنگ پرور فارس حضرت آیت الله دستغیب را ترور کردند، اضافه کرد: امروز هم شاهدیم که جوان، دانشمند، پدر، فرزند، کودک، مادر و از همه اقشار را در حرم امن یک امامزاده، رذیلانه به شهادت رساندند که این افتخاری برای مردم شیراز و فارس است تا عظمت شان را نشان دهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در واقع حماسه مردم ایران است؛ حماسه ای که به رهبری امام(ره)، مردی الهی که کلامی جز برای خدا نگفت و گامی جز در راه خدا برنداشت و ایستادگی مومنانه، آگاهانه و مجاهدانه مردم شکل گرفت.
قالیباف با تصریح بر این که ترور از قدرت دشمنان نیست که از فروماندگی آنهاست، افزود: امریکای جنایتکار، توسعه تروریسم را در سطح بین المللی و دولتی پیگیری می کند و با باز گذاشتن دستان کسانی که از آنها حمایت مالی و نظامی و بی قید می کند، ریشه ناامنی را دوانده است.
او افزود: آنها در فضای مجازی سامانه، شبکه ها و پلت فرم هایی را راه انداخته اند که در آن آموزش اقدامات تروریستی می دهند و آنوقت حرف از حقوق بشر می زنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی که اعتقاد دارد بالاترین فضاحت استکبار جهانی، ترور کور است که جز آبروریزی و جنایت چیزی محسوب نمی گردد، اظهار داشت: دشمنان در محاسبات خود با عنایت به مقاومت و روحیه ایستادگی این ملت با همه سختی ها مبتلا به اختلال شده اند و این امر آنها را عصبانی کرده و در یک پریشانی و از هم پاشیدگی قرار گرفته اند و بنابراین دست به چنین جنایت هایی مانند ترور می زنند؛ اینها نشان از عظمت انقلاب و اقتدار ماست.
قالیباف با اشاره به اینکه آنها ترور را از اول انقلاب به دست منافقین شروع کردند و تا کنون ادامه داده اند، تصریح کرد: فجیع ترین و ظالم ترین افراد کسانی هستند که دست به ترور کور می زنند و این نماد وحشی گری رژیم صهیونیستی و آمریکاست؛ آنها هدفی جز پیشگیری از رشد و پیشرفت ایران ندارند، آنها می خواهند با ایران قوی و قدرتمند مقابله کنند.
او هم چنین با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین قربانیان ترور در دنیای امروز است، اظهار داشت: طی این ترورها بیشتر از ۱۷ هزار شهید طی این چهار دهه داده ایم و دهها هزار نفر هم مجروح شده اند.
رئیس مجلس شورای اسلامی باردیگر با اشاره به اینکه دشمنان چون منطق مقابله ندارند، دست به ترور می زنند، خاطرنشان کرد: ترور در هر شکلی نشان از تلاش یک ظالم عاجز در مقابل یک مقتدر مظلوم دارد.
قالیباف افزود: متاسفانه کار این جنایتکاران به جایی رسیده که نه تنها چنین حرکت هایی را محکوم و جبران خسارت نمی کنند، بلکه بگونه ای رفتار می کنند که مدعی اند حق مدار هستند و هر روز از تروریست ها حمایت مالی، اطلاعاتی، نظامی و آموزشی می کنند و وظیفه ماست که در مقابل آنها بایستیم و مراقبت کرده و امنیت جانی مردم را حفظ نماییم.
او هم چنین با اشاره به اینکه امروز دشمن از راه رسانه در یک جنگ شناختی با سامانه هایی که در حوزه فضای مجازی دارد، تلاش می کند تا امنیت روانی و ذهنی را با دروغ سازی و اطلاعات غلط تحت تأثیر قرار دهد، اظهار داشت: همه دل دادگان به ایران و انقلاب در این حوزه و در این جنگ رسانه ای باید تکلیف خود بدانند تا به پیروزی برسیم. همانگونه که پیروزی ما بر داعش عمق راهبردی ما را فراتر از مرزها برد و امنیت ملی را در کشورهای اسلامی بر قرار کرد، جوانان ما هم باید در عرصه جنگ شناختی به پیروزی دست یابند، چون که این جنگ مهم تر از آن جنگ است.
رئیس مجلس شورای اسلامی؛ آنچه که ماههای اخیر بر کشور گذشته است را مصادیق روشن جنایت ضد بشریت به دست مدعیان حقوق بشر، آزادی و حقوق بانوان برشمرد و اظهار داشت: باید در این حوزه محکم به هوش باشیم. اگر رهبری از جهاد تبیین سخن می گویند، برای توجه به این هشیاری است که دشمن می خواهد ما را عقب مانده نشان دهد و ضعف را هم به عهده جمهوری اسلامی بگذارد.
قالیباف با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نه از ترور فیزیکی و نه از طریق انداختن صحنه جنگ شناختی ابایی ندارد، اظهار داشت: می دانیم که در بعضی حوزه ها بخصوص اقتصادی، اشکالات و ضعف هایی داریم و تحریم همین تروریسم ها باعث تحمیل مشکلات اقتصادی شده است که البته بخشی هم از ضعف ما در حوزه مدیریتی و کم توجهی ما مسؤلان بوده است که باید کمک نماییم تا بر مشکلات اقتصادی فائق آییم.
او افزود: آنها بعد از فشار حداکثری، فشار جنگ رسانه ای و شناختی را شروع کرده اند که جنگ خطرناکی است و بنابراین همه ما باید دست به دست دهیم و با مجاهدت و صمیمیت و درایت و عقلانیت و تکیه بر مردم و سنت های الهی بر این مشکلات فائق آییم.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با ظرفیت هایی که در کشور علیرغم کمبود منابع مالی وجود دارد، آینده ای روشن در پیش روی ماست و با برنامه هفتم توسعه کشور، آینده با اقتصادی با ثبات پیش رو خواهیم داشت.
قالیباف هم چنین ضمن ابراز تاسف از درگذشت رستم قاسمی، وزیر پیشین راه و شهرسازی، اظهار داشت: سردار قاسمی در دوران دفاع مقدس و در جنگ نظامی مجاهدانه جنگید و بعد از جنگ هم در عرصه توسعه و اقتصاد کشور یک مجاهد به تمام معنا بود.




منبع:

1401/09/17
22:39:43
0.0 / 5
511
تگهای خبر: آموزش , برنامه , حكم , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام