بروجردی :

شورای نگهبان فصل الخطاب است

شورای نگهبان فصل الخطاب است

به گزارش خبرگزاری نام، نماینده مردم لارستان در مجلس با اشاره به اعلام اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: شورای نگهبان فصل الخطاب است و همه باید از تصمیم شورای نگهبان تمکین کنند.



علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص این که «در رقابت های پیش رو باید اخلاق حاکم باشد، بدگویی و لجن پراکنی کمکی نمی کند و به آبروی کشور لطمه می زند، اظهار نمود: اوجب واجبات است که فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با رقابت سالم انتخاباتی که با صراحت در حرم حضرت امام خمینی (ره) در مقابل ملت و افکار عمومی مطرح فرمودند، مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: شأن کسی که می خواهد رئیس جمهور شود، این نیست که مشمول تعابیری چون بداخلاقی و لجن پراکنی شود. حتما نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید از ادبیات فاخر استفاده نمایند و به جای آنکه دیگران را رد کنند، خودشان را اثبات کنند.
نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اساسا ملت ایران هوشیار هستند، قضاوت می کنند و در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری تصمیم می گیرند، ازاین رو نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حتما باید از یک ادبیات متناسب با شأن ملت بزرگ ایران استفاده نمایند.
بروجردی در ادامه در رابطه با اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: حضور باشکوه مردم پای صندوق های رای بسیار مهم می باشد، بخصوص آنکه پس از شهادت رئیس جمهور دیدیم که همه مردم به صحنه آمدند. همه ما باید قدر مردم را بدانیم و شرایطی را ایجاد نماییم که مردم حضور حداکثری پای صندوق های رای داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه همه باید از تصمیم شورای نگهبان در زمینه اعلام صلاحیت ها تمکین کنند، اظهار داشت: شورای نگهبان فصل الخطاب است و طبیعی است که همه باید از تصمیم شورای نگهبان تمکین کنند. نیمی از اعضای شورای نگهبان فقیه و منصوبان مقام معظم رهبری هستند و مابقی هم حقوقدان و منتخبان ملت یعنی از جانب مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند و بر این اساس باید همه از تصمیم شورای نگهبان تمکین کنند.


منبع:

1403/03/21
10:50:51
0.0 / 5
158
تگهای خبر: مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام