معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد:

شروع عملیات اجرائی ۴۸ پروژه عظیم صنعتی و معدنی  با اعتبار ۱۷ میلیارد دلار در کشور

شروع عملیات اجرائی ۴۸ پروژه عظیم صنعتی و معدنی  با اعتبار ۱۷ میلیارد دلار در کشور

همدان معاون پارلمانی رییس جمهور از شروع عملیات اجرائی 48 پروژه بزرگ و عظیم صنعتی و معدنی با اعتباری افزون بر 17 میلیارد دلار  در سطح کشور آگاهی داد و اظهار داشت: امیدواریم با به ثمر نشستن این پروژه ها شاهد اشتغال و رونق اقتصادی بیشتر  کشور باشیم.


دکتر سید محمد حسینی در دومین کنگره بزرگداشت بیدارگر مشرق زمین، سیدجمال الدین اسدآبادی که به مناسبت سالروز شهادت این فیلسوف گرانقدر در مسجد جامع شهر اسدآباد با حضور مردم و مسئولین این شهرستان با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد، اظهار نمود: در شش ماه گذشته فعالیت دولت فروش نفت کشور بالا رفته و در زمینه نفت نیز کارهای بزرگی در حال انجام می باشد.
وی همین طور با اشاره به در شش ماه فعالیت دولت توانسیم ارز را بازگردانیم، اشاره کرد: در جاهایی که گره کار در مجوز کسب وکار مردم وجود دارد و سبب رفت و آمد بسیار آنان شده باید بصورت سریع کار آنان انجام گیرد ضمن این که کسانی که قصد دارند سرمایه گذاری کنند باید دست آنان را ببوسیم و از آنان حمایت نماییم.
حسینی در ادامه اشاره کرد: امیدواریم در این دولت عدالت گرا، تحول خواه و انقلابی آیت الله رئیسی بتوانیم وظایف خودرا در تمام زمینه های سیاست خارجی، اقتصادی، سیاسی واجتماعی به نحو احسن انجام دهیم چونکه این صدمه ای که با اتفاقاتی که با کم کاری، رخوت و تعلل در سالهای اخیر افتاد و دیدیم این لطمه ها سبب آن شد تا سرمایه های اجتماعی کم شود به نحوی که در انتخابات تنها ۵۰ درصد دارای مشارکت بودند و این زینده کشورمان که همیشه رکوردار مشارکت در انتخابات به شمار می رفت نبود.
وی با اعلان اینکه این رخوت و تعلل و سستی در سالهای اخیر مردم را دلسرد کرد اظهار داشت: باید شب و روز همه اعضای مدیران ارشد، مسئولین دست در دست هم برای خدمت به مردم تلاش کنند و نشان دهند که ایران اسلامی یک نظام الگو در جهان است.
حسینی افزود: امروز از سیدجمال الدین اسدآبادی تجلیل می نماییم و برای وی در سالروز شهادتش کنگره برگزار می نماییم و اگر سید جمال با ما می خواست سخن بگوید اساسا سخن او با ما این بود که من وظیفه خودرا انجام دادم و الان نوبت شماست که برای عزت نظام اسلامی در همه حوزه ها تلاش کنید.
معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با اشاره به بزرگداشت سالروز سیدجمال الدین اسدآبادی بیدارگر مشرق زمین اضافه کرد: بااینکه سیدجمال الدین اسدآبادی به تعبیر امام راحل در زمان خود نتوانست به آمال و آرزوهای خود برسد و آن ارتباطی که باید با توده های مردم برقرار می شد محقق نشد اما انقلاب اسلامی از همه تجارب از تجربه سیدجمال الدین اسدآبادی، نهضت مشروطیت و صنعت نفت و برای انقلاب بهره برد و یک رژیم مورد حمایت آمریکا را توانست ساقط کند.
وی همین طور با اشاره به جنبش تنباکو و نقش سیدجمال در این جنبش اشاره کرد: در بحث تنباکو استعمارگران می خواستند اقتصاد ما را در دست خود بگیرند و وابسته آنان شویم که میرزای شیرازی با صادر کردن فتوا مانع این امر شد که در این جنبش نیز سیدجمال نقش داشت و با روشنگری و نامه هایی که به علما همچون میرزای شیرازی می فرستاد جنبش تنباکو شکل گرفت.
سید جمال چهره ای جهانی و بین المللی
وی از سید جمال بعنوان یک چهره جهانی و بین المللی یاد کرد و یاد آور شد: این بیدارگر مشرق زمین از روزنامه بعنوان یک ابزار برای روشنگری بهره می برد و با نقش بی بدیل خود اهتمام بر ایجاد وحدت و همبستگی در جهان اسلام داشت.
حسینی در ادامه اشاره کرد: سید جمال الدین اسدآبادی یک انسان شجاع و جسور بود که همیشه مسافرت می کرد و از پا نمی نشست و این روحیه وی همیشه باید برای جوانان کشورمان یک الگو باشد.
وی بیان کرد: اگر از کشوری او را اخراج می کردند عرصه را به خود تنگ نمی دید و با علم و دانش و نکته های آتشین و قلم برنده خود وظیفه خودرا در جای دیگری انجام می داد چونکه تاثیرگذاری وی بیشتر از یک شهر و کشور بود.
حسینی اشاره کرد: در زمان سیدجمال استعمارگران انگلیس و فرانسه بر آن بودند تا با تفرقه افکنی بین بلاد مختلف جهان اسلام مسلمانان را به جام یکدیگر بیندازند و حکمت و استعمار کنند که در چنین زمانی سبد جمال بیدارگری اسلامی را سر داد.
وی ادامه داد: سیدجمال می دانست باید در جهان اسلام آگاهی و علم مردم افزایش یابد و با یکدیگر وحدت داشته باشند و از تفرقه بپرهیزند در غیر این صورت راه به جایی نخواهند برد و زیر سیطره استعمارگران خواهند ماند.
حسینی اظهار داشت: سیدجمال اعتقاد داشت که باید روحیه جهاد در کالبد مردم سیطره کند و از حق خود در مقابل استعمارگران دفاع کنند چونکه در غیر این صورت جهان اسلام ریزه خوار استبداد می شود.
معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری تاکید بر علم و دانش و شتاب علم در کشور دارد این تاکیدات برای آنست که همیشه در جهان افتخار آفرین باشیم و همین روحیه خود باوری و اعتماد به نفس باعث شده که ایران اسلامی ۴۳ سال در مقابل جهان خواران ایستادگی کند و دشمنان نیز بر این آمد اعتراف دارند.

به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا، معاون پارلمانی رییس جمهور بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهر به دانشگاه سید جمال رفته و از مرکز اسناد سیدجمال پژوهی یکی از جامع ترین، کاملترین و نفیس ترین مجموعه های سیدجمال پژوهی ایران بازدید کرد ضمن این که افتتاح این مرکز در نوزدهم اسفند ماه با حضور وزیر علوم و فرهنگ و ارشاد راه اندازی خواهد شد.
همین طور در دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی از پنج تن از اندیشمندان و اساتید در زمینه بیداری اسلامی با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور تقدیر گردید.



1400/12/18
23:30:25
0.0 / 5
493
تگهای خبر: پروژه , حكم , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام