انتقاد تند نماینده سمنان از صداوسیما

انتقاد تند نماینده سمنان از صداوسیما

به گزارش خبرگزاری نام ایسنا/سمنان نماینده مردم شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از نقدینگی های سرگردان موجود در بازار در جهت تكمیل پروژه های سرمایه گذاری تاكید نمود.


به گزارش خبرگزاری نام به نقل از ایسنا-احمد همتی درجلسه شورای برنامه ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با اشاره به اینكه این نقدینگی سرگردان هربار مشكلاتی در بخش های مختلف بوجود می آورد اظهار نمود: حدود دو تریلیون تومان نقدینگی سرگردان در سطح كشور وجود دارد اما استفاده مطلوبی از این سرمایه در جهت توسعه كشور نمی گردد.
وی با اشاره به برخی مشكلات و كمبودها در حوزه تامین اعتبار برای تكمیل پروژه ها بر لزوم هدایت نقدینگی موجود در بازار تاكید و خاطرنشان كرد: وضعیت استان سمنان در پیگیری پروژه ها به نسبت كشور بهتر است.
وی از عدم ثبات در مدیریت بعنوان یكی از جدی ترین مشكلات این استان نام برد و اظهار داشت: استان سمنان به صورت متوسط هر دو سال یك استاندار جدید داشته و از آنجائیكه هر استاندار هم یك تیم مدیریتی دارد و زمانی برای شناخت از استان نیاز دارد، معمولا تا این شناخت را پیدا می كند تا به برنامه های جدی بپردازد، تغییرات مدیریتی از سرگرفته می شود.
این عضو فراكسیون امید بر ضرورت تداوم ثبات مدیریتی در این استان تاكید و تصریح كرد: استان سمنان در این چند دهه از نبود ثبات مدیریت ضربه های زیادی خورده است البته این معضل محدود به استان سمنان نیست و این مشكل حدودا در همه جای كشور وجود دارد.
وی با اشاره به اینكه فقدان ثبات مدیریتی سبب شده كه مدیران در این چهار دهه عموما به حرف های كلی بپردازند افزود: با عنایت به برنامه ریزی های انجام شده در استان انتظار می رود كه تا آخر دولت تغییر مدیریتی نداشته باشیم تا این برنامه ها به سرانجام برسند.
همتی با اشاره به اینكه استان سمنان از نظر وضعیت اداری، جایگاه خوبی را در سطح كشور دارد اضافه كرد: استان سمنان چه از نظر ظرفیت های طبیعی و چه پتانسیل انسانی و موقعیت جغرافیایی از توان بالایی برخوردار می باشد باید از این توان در جهت توسعه استان، به نحو مطلوب استفاده گردد.
وی با اشاره به اینكه سمنان از معدود استان هایی است كه دارای سند آمایش سرزمینی است افزود: استان سمنان، از معدود استان هایی است كه آمایش سرزمینی آن كامل شده ازاین رو باید از این فرصت در جهت توسعه استان بهره گرفت.
این نماینده مردم با اشاره به برگزاری همایش های سرمایه گذاری در استان اظهار داشت: معمولا از دل این همایش ها چیز قابل توجهی بیرون نمی آید. سفارش می شود به جای برگزاری نشست ها و جلسات غیر كاربردی، برپیگیری مصوبات و اجرایی كردن آنها تمركز شود.
وی با اشاره به اینكه تفاهمنامه های زیادی قبل از این در استان منعقد شده اظهار داشت: متاسفانه خیلی از این تفاهمنامه ها پیگیری نشده و در حد همان تفاهمنامه باقی ماندند.
صداوسیما اطلاعات غلط به مردم می دهد!
نماینده سمنان در بخش دیگری با اشاره به تصویب اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مركزی به انتقاد از عرضه اطلاعات غلط در مورد این طرح پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه برخی رسانه ها با عرضه اطلاعات غلط به صورت هماهنگ با برخی رسانه های خارجی و معاند می كوشند مانع از اجرای طرح شوند.
همتی با انتقاد از صداوسیما جمهوری اسلامی در همراهی با فضای بوجود آمده اظهار داشت: متاسفانه صدا و سیما در شبكه های سراسری سیما با تولید برنامه های مختلف در ارتباط با طرح انتقال آب از دریای خزر به كویر مركزی به عرضه اطلاعات اشتباه و غیر واقعی به مخاطبان می پردازد.
وی با اشاره به اینكه صداوسیما به اشتباه از مخالفت مجلس با این طرح ملی اطلاع داد تصریح كرد: مجلس هیچگاه با اجرایی شدن این طرح مخالفت نكرده است.
این عضو كمیسیون بهداشت و درمان افزود: اینكه صداوسیما به نقل از مجلس اطلاعات غلط به مردم بدهد به زیان منافع ملی است.
وی با اشاره به اینكه استان سمنان قبل از بحث انتقال آب بین حوضه ای همه راه های ممكن را رفته است اضافه كرد: استان سمنان چه در بحث اصلاح الگوی مصرف و چه در بحث مدیریت مصرف و ارتقاء راندمان آبی از استان های پیشرو در كشور است. البته با وجود همه این اقدامات با مشكل كم آبی روبرو می باشیم.
وی با اذعان به اینكه اطلاع رسانی ها در این بخش به شدت ضعیف بوده اظهار نمود: استان سمنان در بهره وری آب از استان های پیشگام است.
همتی با اشاره به اینكه طرح انتقال آب خزر به كویر مركزی یك طرح ملی است به بررسی علمی طرح انتقال آب خزر به برگزاری یك همایش علمی در این ارتباط در دانشگاه سمنان پرداخت و اضافه كرد: متاسفانه مقالات و سخنرانی های این همایش ملی و علمی در اختیار عموم قرار نگرفته وگرنه می توانست به بعضی از پرسش ها پاسخ دهند.



1398/08/18
18:06:09
5.0 / 5
4648
تگهای خبر: دولت , مجلس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
Namna خبرگزاری نام
خبرگزاری نام